Avatar billede abhebi Nybegynder
16. oktober 2007 - 10:07 Der er 2 kommentarer

mappeindstillinger i office pakken

Hej
Jeg har skrevet før om egentlig det samme spørgsmål, men synes ikke helt jeg fik svar. Mit spørgsmål er hvordan man indstiller en mappe til altid at vise detaljer og stå i rækkefølge efter dato med nyeste dato øverst?? Som jeg fik svar på sidst og altså er klar over, kan man i bl.a. stifinder gå ind i mappeindstillinger. Men i f.eks. "gem som" og "åbn" er der ikke nogen mappeindstilling...Håber i kan svare!
MVH H
Avatar billede jkrons Professor
16. oktober 2007 - 12:24 #1
Jeg tror faktisk ikke at du kan indstille det nogen steder. Til gengæld bør hvert program "huske" den sidste indstilling, du har valgt og åbne i denne igen næste gang. Så det er muligt at indstillingen gemmes et sted i registreringsdatabasen. Jeg tør dog ikke sige hvor.
Avatar billede falster Ekspert
16. oktober 2007 - 14:45 #2
Jeg ønsker det også som i spørgsmålet.

Jeg har engang læst, at selvom MS tilråder alle udviklere af Windowsprogrammer til at bruge deres "common dialogs" bruger de dem ikke selv i Officepakken.

Det giver så en fordel nu ved Office 2003, idet den "husker", som jkrons skriver.

Alle (andre) programmer, som bruger den almindelige fildialog, skal alvorligt tweakes.

Læs bl.a. her

http://ask-leo.com/how_do_i_get_the_file_save_or_file_open_dialogs_to_show_details_by_default.html