Avatar billede hedemann Nybegynder
16. oktober 2007 - 09:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Detect cancel i download

Hej, jeg har en web-applikation der giver mulighed for at hente og downloade data fra en datebase. Til det benytter jeg flg. lille kode ...

Response.Clear()
Response.AddHeader("Content-Disposition", "attachment; filename=" & sFilNavnShort & "")
Response.AddHeader("Content-Lenght", iFilSize)
Response.ContentType = "application/octet-stream"
Response.WriteFile(sFilNavn)
Response.End()

Der popper en dialog boks frem der giver brugeren mulighed åbne, gemme eller cancel den fil man er ved at hente.

Men hvordan finder man ud af om der er trykket på cancel?
Avatar billede sherlock Nybegynder
16. oktober 2007 - 10:33 #1
Det har været muligt med et http.sys-kernel cache-filter i tidligere versioner af IIS, men efter IIS 6, er der ingen muligheder.
Avatar billede hedemann Nybegynder
16. oktober 2007 - 10:38 #2
hmm. og man kan ikke "fange" klikket på knappen i et javascript?

Hvilke alternative måder er der så til at downloade en fil fra en hjemmeside?
Avatar billede sherlock Nybegynder
16. oktober 2007 - 10:45 #3
En downloadklient, som skal downloades først.
Eller måske en javaapplet.
Avatar billede hedemann Nybegynder
16. oktober 2007 - 11:21 #4
Ok, så dropper jeg det og efterlyser en metode til at løse mit problem ..... se evt. http://www.eksperten.dk/spm/801219.

Og hvad med point, hvis du vil have lidt for dit besvær så send et svar.
Avatar billede sherlock Nybegynder
16. oktober 2007 - 11:30 #5
!.

Jeg tror at svaret vil være det samme til dit nye spg. Det er stadig IIS og browseren, der snakker sammen.
Avatar billede hedemann Nybegynder
16. oktober 2007 - 11:34 #6
Det kunne jo være at der var en der havde et super løsnig, tror faktisk at jeg selv har funden den imellemtiden  ;-)