Avatar billede terminator Nybegynder
14. oktober 2007 - 12:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken standard

Jeg står for at skal købe 2 stk 500 GB eksterne Harddiske. Men hvad skal man vælge af standard, hvis man overfører mange store filer...hvad er hurtigst ?
Der er nogle der siger at firewire er hurtigere end USB 2.0
Passer det ?
Avatar billede tafkab Nybegynder
14. oktober 2007 - 12:29 #1
Ja det gør det.

Der er en lille test her http://www.usb-ware.com/firewire-vs-usb.htm
Avatar billede terminator Nybegynder
14. oktober 2007 - 12:41 #2
Mange tak for det....var lige hvad jeg manglede :)
Smid et svar..
Avatar billede tafkab Nybegynder
14. oktober 2007 - 13:05 #3
Kommer her :-)
Avatar billede doublejoble Praktikant
14. oktober 2007 - 19:36 #4
Du kunne også vælge en ekstern sata harddisk, de findes nu. Jeg har læst at sata er 3-4 gange hurtigere end både usb2 og firewire.
Avatar billede terminator Nybegynder
14. oktober 2007 - 21:43 #5
Kunne være at man skulle vælge sata..... er det så det der hedder e-sata på min bærbare og hvad betyder det helt nøjagtigt ?
Avatar billede doublejoble Praktikant
14. oktober 2007 - 22:37 #6
esata er den eksterne udgave af sata disk tilslutningen. Man kan både få eksterne harddiske til esata og til sata, men esata stikket er mere robust og beregnet til at blive taget ud mange gange.
Jeg har vedlagt et link om det:
http://www.version2.dk/artikel/890?rss

og her er en test af eksterne harddiske, både firewire, usb og esata.
God fornøjelse
Avatar billede doublejoble Praktikant
14. oktober 2007 - 22:37 #7