Avatar billede stefanandersen Nybegynder
13. oktober 2007 - 18:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Intet internet

Hey

Jeg har en af mine veninders bærbar hjemme hos mig, men den kan ikke komme på nettet.

Normalt kører den på trådløst net hjemme hos hende, men når den så sættes til med et LAN kabel kan den ikke gå på nettet.

Jeg har deaktiveret det trådløse net, prøvet at tildele den en fast ip og så står der at forbindelsen er oprettet, men internettet virker stadig ikke :s

Min egen stationær er sat til samme switch, og den kan sagtens gå på internetttet.

Håber I kan hjælpe mig!
Avatar billede fedora Nybegynder
13. oktober 2007 - 19:38 #1
Når du giver den en fast ip angiver du så også Gateway og Primær DNS?
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
13. oktober 2007 - 19:59 #2
jep
og der står at forbindelse er oprettet, men kan ikke komme på nettet :(
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2007 - 20:12 #3
Hvor mange ip adresser har du til rådighed
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
13. oktober 2007 - 20:49 #4
øhm, Gupe er rimelig ny i faget, så jeg ved ikke lige hvad du memer :p

kan du uddybe det ??:D
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
13. oktober 2007 - 20:54 #5
* Gupe, jeg er rimelig ny i faget....
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2007 - 21:08 #6
Hvem har du internet hos man plejer at få en eller to ip adrsser fra sin internet udbyder, alle pcer der skal på internettet skal have en ip adresse pcer ne henter selv automatisk at hente deres ip adesser fra routeren, hvis du du kun har en ipadresse til rådighed kan du kun få en pc på nettet af gangen
Avatar billede freekyzone Nybegynder
13. oktober 2007 - 21:14 #7
prøv at komme med lidt flere informationer:

1) På din stationær, gå ind i sommand-promt (start -> kør -> skriv "cmd" og tryk enter)
Her skriver du ipconfig
Hvad får du af informationer her?

2) Gør det samme på den bærbar...

Smid informationerne herind :-)
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
13. oktober 2007 - 21:31 #8
okay

Stationær:
Ethersner-netværkskort LAN-forbindelse:
      Forbindelsespecifikt DNS-suffiks......:
      IP-adresse............................: 192.168.1.33
      Undernetmaske.........................: 255.255.255.0
      Standardgateway.......................: 192.168.1.1

Bærbar:
Ethersner-netværkskort LAN-forbindelse:
      Forbindelsespecifikt DNS-suffiks......:
      IP-adresse............................: 192.168.1.34
      Undernetmaske.........................: 255.255.255.0
      Standardgateway.......................: 192.168.1.1

!!!!Hey nu virkede det lige pludselig !!! :D:D
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
13. oktober 2007 - 21:33 #9
til gupe

Ja min stationære henter selv ip og det satte jeg også bærbaren til, men der skete ikke noget :S

Så tildelte jeg den en og derefter skete der heller ikke noget

Men efter den har stået et stykke tid nu så kan den godt gå på nettet !!!

:D
Avatar billede freekyzone Nybegynder
14. oktober 2007 - 12:54 #10
Okay...

Har du prøvet at sætte den bærbar til at hente automatisk IP, og derefter deaktiveret, og aktiveret netkortet?

Har du forsøgt efterfølgende at reparer forbindelse?
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
14. oktober 2007 - 20:58 #11
-->freekyzone<--

ja, det har jeg :D

Og igår virkede det, men i dag holdt det op igen :(
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
31. oktober 2007 - 17:08 #12
lukker