Avatar billede tupilak Nybegynder
12. oktober 2007 - 21:59 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

ZyXel P-335U mgl. forbindelse trods optimalt signal

Jeg kan ikke få trådløs (ZyXel P-335U) forbindelse til 2 af mine 3 bærbare - trods optimal signalstyrke på alle 3. Får blot beskeden: "Venter på at netværket bliver klar".
jeg har rodet med det i dagevis - uden resultat...
Avatar billede tupilak Nybegynder
13. oktober 2007 - 11:34 #1
Den, der kan få forbindelse har XP Pro - Avast - Windows firewall.

De 2 andre har XP Home - Panda antivus/firewall.
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2007 - 14:19 #2
prøv at deaktiver firewall i din panda også se om det ikk ehjælper.
Avatar billede tupilak Nybegynder
13. oktober 2007 - 14:30 #3
Det har jeg prøvet.
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2007 - 14:54 #4
har du kontrolleret opsætning af din router? så som kode, mac-filtrering mv.
Avatar billede tupilak Nybegynder
13. oktober 2007 - 15:12 #5
Koden jeg bruger, er den, der er angivet på 192.168.1.1. Jeg aner ikke et klap om trådløse netværk, men mon ikke routerens opsætning er korrekt, når den ene maskine har perfekt forbindelse?
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2007 - 15:29 #6
Nej det er slet ikke sikkert. Hvis den trådløse kode ikke er korrekt kommer du ikke på nettet (lige ledes krypteringsform).

Hvis du bruger mac-filtrering, og den nye computers mac adresse ikke er indføjet så kommer du ikke på.
Avatar billede tupilak Nybegynder
13. oktober 2007 - 15:41 #7
Udbyder tillader kun 2 mac adr. (jeg er på LAN bag NAT). - routeren har så den ene og denne PC, som pt er på LAN den anden. Alle 3 kan komme på LAN via routeren. Har du brug for oplysninger fra 192.168.1.1., vil jeg naturligvis forsøge at finde dem ;-)
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2007 - 15:57 #8
næææ du skal bare logge ind din router også kontrollere oplysningerne
Avatar billede tupilak Nybegynder
13. oktober 2007 - 16:00 #9
på 192.168.1.1. ? Jamen jeg aner jo ikke, hvad/hvordan jeg skal kontrollere?
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2007 - 16:28 #10
Så kan jeg anbefale at gå på zyxel.dk og hente manualen også begynde på den.
Avatar billede tupilak Nybegynder
13. oktober 2007 - 16:34 #11
Den har jeg skam på engelsk!! i øvrigt ka' jeg tilføje, at jeg er en gammel kone, der synes, at en formatering i DOS var den rene skovtur ift. dette...
Avatar billede kenp Novice
14. oktober 2007 - 14:47 #12
så ved du også at macfilter kan du læse om på side 86 (sikre at det ikke er aktivt)

og på side 75 står det med kryptering m.v.
Avatar billede tupilak Nybegynder
14. oktober 2007 - 16:36 #13
Jeg har lige hentet manulalen og side 75 omhandler bråndbredde og side 86 findes ikke. Det var Quick Start Guide, jeg havde. Kryptering og mac-filter kan jeg ikke find noget om.
Avatar billede tupilak Nybegynder
15. oktober 2007 - 18:45 #14
Det var Panda, der var synderen. Alle 3 kører nu perfekt - så jeg lukker.
Avatar billede kenp Novice
17. oktober 2007 - 19:18 #15
Det var jo heller ikke det første jeg skrev til dig vel?
Avatar billede tupilak Nybegynder
17. oktober 2007 - 19:48 #16
Jeg havde jo prøvet af deaktivere firewall, inden jeg oprettede spørgsmålet! Jeg AFINSTALL. det - og kører nu et andet program.
Avatar billede kenp Novice
17. oktober 2007 - 20:02 #17
tjaaa hvorfor skriver du så ikke det i stedet for.
Avatar billede tupilak Nybegynder
17. oktober 2007 - 20:21 #18
Det havde åbenbart ikke bragt mig nærmere løsningen...