Avatar billede ronni_p Nybegynder
12. oktober 2007 - 00:58 Der er 7 kommentarer

C5 Label tekster

Hej,

Jeg kører d.d. c5 4.0 SP1 hvor jeg har nogle problemer med en database. Fejlen opstår når jeg har en faktura, som henter div. tekster fra c5sysald.dk i mit faktura layout.

I selve udviklingsmenuen hvor jeg designer fakturarapporten er der ingen problemer, der henter den fint de korrekte tekster, men lige så snart jeg åbner C5 og udskriver en faktura med min nyligt tilrettet rapport, så mangler så godt som alle tekster, som stadig er i c5sysald.dk.

Jeg har en anden database hvor samme fejl ikke optræder.

Nogen der har en løsning på problemet?

//RP
Avatar billede mariaf Juniormester
12. oktober 2007 - 09:18 #1
Jeg har i hvert fald et stikord: Sproglag. I version 4 ligger sprogene anderledes, dvs først standard, så dansk. Man retter jo teksterne i det første sproglag, når man laver rapporter, og glemmer ofte de øvrige.
Check at de findes. Nogle konsulenter ændrer nemlig bare fra 1 til 0 i stedet for at lave det ordentligt.
Avatar billede ronni_p Nybegynder
14. oktober 2007 - 00:43 #2
Det var ganske rigtigt tekstlagene den var gal med, hvorfor faen tænkte jeg dog ikke på det noget før, men tak.

Sidste spørgsmål før jeg er helt kørrende: I C5 3.0 havde jeg mulighed for at oprette en rapport og definere start/stop position for et felt og herefter definere hvor mange karakter der måtte være i dette felt. Det kan jeg ikke i C5 4.0 sp1, har du en ide til at løse dette problem mariaf, eller andre?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
15. oktober 2007 - 09:22 #3
ronni, jeg tror du tænker på #Rep_Putstr("tekst",<feltstart>,<feltlængde>,,0)
Bemærk, jeg er ikke 100 på om feltstart og feltlængde er i den rækkefølge eller skal byttes rundt. Desuden betyder "0" til sidst venstrestillet. 1 er højrestillet og 2 er centreret.
Du skal smide dette macrokald i LinieXAL.
Avatar billede ronni_p Nybegynder
15. oktober 2007 - 11:22 #4
Nu er jeg ikke så meget inde i C5, hvor finder jeg LinieXAL henne? Tiderligere har jeg blot eksporteret rapporterne og redigeret dem via en alm. tekst editor, det fungerede fint i C5 v3.0
Avatar billede mariaf Juniormester
15. oktober 2007 - 23:34 #5
Jeg redigerer da også rapporterne i en teksteditor, og det fungerer i version 4.0. Alternativt må du ind i console, udviklingsmenuen og rette felterne der.
Avatar billede ronni_p Nybegynder
16. oktober 2007 - 11:27 #6
Problemet er jo ikke at jeg ikke kan redigere rapporterne om det er i udviklingsmenuen eller i en teksteditor, for det kan jeg godt. Problemet opstår når et felt f.eks. starter ved position 10 og slutter ved position 19, så vil der normalvis være plads til 10 karakter i dette felt. Med ældre versioner af C5 har jeg haft succes med at ændre antallet af karakter til f.eks. 20 således at der kan stå mere tekst i et felt som kun 'fylder' 10 karakter i rapportdesignet.

Jeg håber at jeg har gjort mig mere forståelig?
Avatar billede ronni_p Nybegynder
23. oktober 2007 - 01:44 #7
Nogen yderligere hjælp at hente?