Avatar billede styrk Nybegynder
12. oktober 2007 - 00:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

crowler/parser ?

Nogen der ved hvordan http://www.jegergrim.com/ts/ fungerer?
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. oktober 2007 - 08:49 #1
Det kan jo laves ved at kalde: apple.com/trailers med et søge ord.
Fange indholdet i en variablen og så tage de ting ud man ønsker anvende.
Det kan f.eks. laves via file_get_contents() og noget regexp.
Avatar billede styrk Nybegynder
12. oktober 2007 - 09:39 #2
Jeg tror ikke det er helt så simpelt. Det ser ud til at de bruger noget ajax til at fylde indhold ind, så man skal have fat i den rigtige side.
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. oktober 2007 - 09:44 #3
Snakker vi apple eller jegergrim siden?
Avatar billede styrk Nybegynder
12. oktober 2007 - 09:50 #4
apple :-)
Avatar billede styrk Nybegynder
12. oktober 2007 - 10:05 #5
Jeg har forsøgt mig at parse en af deres json feeds, men det giver lidt problemer.

Læs mere her: http://www.eksperten.dk/spm/800644
Avatar billede styrk Nybegynder
12. oktober 2007 - 18:02 #6
anyone? :-)
Avatar billede styrk Nybegynder
12. oktober 2007 - 20:25 #7
ok lukker :-)
Avatar billede styrk Nybegynder
12. oktober 2007 - 20:25 #8
t
Avatar billede bente_fiber Nybegynder
14. oktober 2007 - 04:17 #9
Hej jeg kan godt fortælle dig, hvor www.jegergrim.com/ts virker, da jeg står bag siden.

Det er simpelthen et mindre program vi har udviklet som går ind og crawler apple.com/trailers - og smider det i en fil, som der bliver søgt igennem.

crawleren kører to gange måneden cirkus..
Avatar billede styrk Nybegynder
14. oktober 2007 - 11:02 #10
Hej bente_fiber.

Tak for dit svar - Jeg er igang med et slags "uddannelses" projekt som udforder mig selv lidt, - i noget ajax.

Du kan se siden her. http://rasmusstyrk.dk/trailers/

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at bruge jeres program og/- eller fil. Er det en mulighed?

Jeg har tænkt mig at lægge alle min koder ud til fri download bagefter så nogle måske kan vidreudvikle eller lære af det ;-) (open source er jo herligt).

Håber på svar.

- Rasmus
Avatar billede styrk Nybegynder
14. oktober 2007 - 11:03 #11
Hvis jeg kan benytte mig af jeres program eller fil vil jeg naturligvis lave en henvisning til jeres side.