Avatar billede lone_a_p Praktikant
11. oktober 2007 - 19:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Rettigheder som administrator

Hvor kan man finde ud af, hvad man må og ikke må som administrator for et website med oprettede profiler?

I hvor høj grad må man tage direkte kontakt til brugerne?

Håber på at få et link eller navnet på et firma/andet, som man kan rette henvendelse til.

Mvh Lone
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. oktober 2007 - 19:57 #1
Har du læst betingelserne for administratorer på det pågældende website
Avatar billede lone_a_p Praktikant
11. oktober 2007 - 20:59 #2
Hov, jeg har vist ikke forklaret mig helt - det er mit site :)

Sætter man selv alle betingelser over for sådan noget?
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. oktober 2007 - 21:07 #3
Ja, hvis du eksempelvis sætter folk til, at være co-admin på en chat, så bestemmer du selv om de skal give en eller to advarsler før de skal smides ud.

Sålænge det er indenfor den danske lov, så bestemmer man jo selv hvad folk må på ens website for, at være administratorer ellers fjernes denne ret jo bare igen.

Hvis du regner med at en administrator vil kunne skade dig eller dit site, så du kan miste mange penge eller du er bange for, at nogen sager skal ende hos advokater, så ville jeg nok få en advokat til, at kigge dine betingelser igennem når du har skrevet dem for, at se om de vil kunne holde i en eventuel retsag.

Men ellers er det bare at skrive løs og være rimelig, så kommer det hele nok til, at gå.

Kig evt. på nogle andre store site som bruger administratorer, hvis de har offenlige regler eks. forum, dating m.v. - ved ikke hvilke der bruger administrator, men mon ikke de store site gør.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. oktober 2007 - 21:16 #4
Kan kunne også se lidt på http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede lone_a_p Praktikant
14. oktober 2008 - 14:17 #5
vil du lægge et svar, så du kan få point?

længe siden ;)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
25. oktober 2008 - 16:49 #6
lukker selv - tak for deltagelsen :)