Avatar billede henrik_40 Juniormester
11. oktober 2007 - 09:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

import excel til ms-sql-server

Hej

Kan nogle sige mig hvordan jeg importerer data fra et excel-regneark ind i en microsoft sql-server?

/henrik
Avatar billede henrik_40 Juniormester
11. oktober 2007 - 10:19 #1
Kan man importere arket fra  SQL Server Management studio?
Avatar billede henrik_40 Juniormester
11. oktober 2007 - 10:53 #2
Jeg er kommet lidt videre med denne forklaring:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms140052.aspx

Nu får jeg imidlertid en fejlmeddelelse:
"Den Esterne tabel forekommer ikke i det forventede format (Microsoft JET Database Engine). Hvad gør jeg herfra?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
11. oktober 2007 - 14:37 #3
Det vil være en god ide at bruge rages på det områder du vil improtere fra. Derefter bruger du en ODBC connection for Excel til at improtere den navngivne range.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
11. oktober 2007 - 14:39 #4
Unskyld - lidt mindre skrivefejl, og en smule mere foreståelig:
Det vil være en god ide at bruge ranges på de områder du vil importere fra. Derefter bruger du en ODBC connection for Excel til at importere den navngivne range.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
11. oktober 2007 - 19:55 #5
Jeg fandt selv løsningen:
- kopierede regnearket over i et nyt regneark.
- importerede via SQL Server Management studio

Tak for input
/henrik
Avatar billede teepee Nybegynder
12. oktober 2007 - 09:30 #6
I den gamle sql server vra det letteste at kopiere data over i en access database først og connecte fra denne til sql serveren, og så bare lave en insert.. select *...