Avatar billede kilaasi Nybegynder
10. oktober 2007 - 17:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor får jeg fejl ved kopiering til og fra min eksterne HD?

Hej.

Jeg har problemer med at overføre for det meste større filer til og fra min eksterne harddisk. Men der er også en begrænsning på hvor mange små filer jeg kan kopiere over efter hinanden inden jeg får en fejlmeddelelse med sti, hvilken fil det drejer sig om osv. Hvis jeg er heldig kan jeg kopiere op til ca. 5 gange af små (under 100MB) filer, ellers må jeg slukke og tænde for boksen og starte den sidste kopiering forfra igen for at fortsætte.

Jeg har prøvet at formattere harddisken igen til NTFS. Har tjekket at jumperen er sat til slave. Og nu aner jeg ikke hvad jeg ellers kan gøre.
Håber nogen af jer derude har en super løsning til mit problem.

PS. Harddisken er en Maxtor DiamondMax 21, 250GB PATA.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. oktober 2007 - 18:40 #1
Normalt kører eksterne HDD som master.

Har du prøvet det?
Avatar billede kfz Nybegynder
10. oktober 2007 - 19:18 #2
vil også mene at thesheriff har fat i det rigtige, harddisk i eksterne kabinetter skal ALTID indstilles til Master.
Avatar billede kilaasi Nybegynder
11. oktober 2007 - 10:24 #3
Tusind tak for svaret thesheriff. Problemet er løst, så det er bare super. Der var ikke meget der skulle laves der. Men kan sige at jeg altid har brugt slave til mine gamle eksterne bokse uden problemer. Men okay, så fik jeg også lært noget idag :)

(Er ny her. Hvordan er det jeg sender dine point?)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. oktober 2007 - 12:35 #4
Velbekomme :)

Jeg lægger et svar, som du så kan acceptere og derved give point.

Læs evt.:

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede kilaasi Nybegynder
11. oktober 2007 - 20:55 #5
OK. Og tak for linket. Men jeg kunne ikke lige finde knappen "avanceret" som er nævnt i den link der; havde ellers tænkt mig at give lidt til kfz også. Så jeg må kun nøjes med at sige tak til dig kfz.
Men tusind tak igen for jeres svar.
Avatar billede kilaasi Nybegynder
11. oktober 2007 - 21:02 #6
Hov hov. Der står "Afvist" ved mit navn selvom jeg har trykket på knappen accepteret. Undskyld jeg roder med det her, men jeg kan se at jeg har brugt mine 100 point. Kan du thesheriff tjekke om du har fået dine point? Og undskylder mange gange ulejligheden.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. oktober 2007 - 21:05 #7
Du skal ikke undskylde :)

Som du kan se, er mit svar nu accepteret, så jeg har fået point.

Tak for det :)
Avatar billede kfz Nybegynder
11. oktober 2007 - 22:06 #8
det er også rigeligt :) thesheriff var først med svaret, jeg bekræftede det bare.
Avatar billede kilaasi Nybegynder
24. oktober 2007 - 09:12 #9
Hej. Undskyld det sene svar. Men godt at det hele er på plads nu. Tak igen for hjælpen.
Avatar billede kfz Nybegynder
24. oktober 2007 - 14:45 #10
jamen det var så lidt, glad for at kunne hjælpe :)