Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
10. oktober 2007 - 13:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Rulleliste, uden mellemrum?

Jeg har prøvet at lave en rulleliste, ved at vælge "data -> datavalidering... ->  Tillad: Liste

Jeg har lavet rullelisten over 10 celler, hvor der er en ( =HVIS ) i hver. Det vil sige at, jeg kun skal bruge infoen hvis min ( =HVIS ) er sand. Hvis ikke er cellen tom, og skal ikke med i min rulleliste. Der er en option, som hedder (Ignorer tomme) inde under Datavalidering, men det ser ikke ud til at virke.

Er der nogle måder jeg kan løse dette på ?

PFT
-Skipper
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
10. oktober 2007 - 14:10 #1
Udover dette, var der lige noget mere.

Er det muligt at lave en rulleliste, hvor to rækker ?
A2 B2
A3 B3
A4 B4

Er det muligt at få dem i samme rulleliste ?
Avatar billede supertekst Ekspert
10. oktober 2007 - 14:14 #2
Vedr. 2. sp - kun enkelte forekomster af kolonne eller række - så vidt jeg ved.

-

Ellers skal du over i en VBA-løsning.
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
10. oktober 2007 - 14:18 #3
jeg ved ikke hvad VBA er ?
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
10. oktober 2007 - 14:26 #4
Vedr.sp2:
Der er vel også en høkerløsning, om man i C2 f.eks. samler de to celler ved at skrive:
=+A2&", "&B2
og kopierer derned af; og så laver validation listen på i kolonne C istedet.
Men stadigvæk gælder det at der ikke er nogle "tomme" celler eftersom de jo alle indeholder "noget".
Hilsen Luffe
Avatar billede jlemming Nybegynder
10. oktober 2007 - 21:35 #5
vedr. spm. 2: tror jeg supertekst har ret.

Vedr. spm.1, vil de blank altid stå der, men du kan sætte den til at komme med en advarsels eller alarm, hvis de bliver valgt. se: http://www.eksperten.dk/spm/798968
Avatar billede supertekst Ekspert
11. oktober 2007 - 09:06 #6
VBA er Visual Basic for Applications - et makro-programmeringssprog, som er indbygget i de forskellige applicationer i Office-pakken - altså også i Excel.

Når du vil have 2 kolonner i din liste er det så fordi:
begge værdier skal anvendes v/valg
eller
den ene er kun til orientering

Hvad er formålet med dit projekt?
Avatar billede jlemming Nybegynder
16. oktober 2007 - 18:41 #7
Hvordan går det?
Avatar billede jlemming Nybegynder
20. oktober 2007 - 18:02 #8
?
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
03. maj 2008 - 13:26 #9
tak for hjælpne
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
03. maj 2008 - 13:27 #10
hvordan lukker jeg denne tråd ?
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
03. maj 2008 - 13:28 #11
`ja, nu er jeg kommet til at give migselv de 200 point :S