Avatar billede cartmann Nybegynder
09. oktober 2007 - 10:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

No signal input

Hej. Helt tilfældigt lyder der et "pling" og jeg har ikke noget signal. Jeg kan ikke genstarte maskinen, men må slukke den på kontakten på væggen. Der kan gå dage imellem problemet opstår, hvad er der galt??

Bedste hilsener
Cartmann
Avatar billede sherlock Nybegynder
09. oktober 2007 - 11:52 #1
Det lyder som om dit grafikkort bliver for varmt. Der er nok ved at ryge en køler.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. oktober 2007 - 14:02 #2
Eller en termosikring i din PSU.

Hvad er mærke/model på dit grafikkort og psu?
Avatar billede cartmann Nybegynder
09. oktober 2007 - 18:18 #3
PSU er Intel pentium 4 2,0
Grafikkortet hedder:Nvidia Geforce 3 TI 200
Når signalet er væk er dvd/cd drev også inaktive
Det er som sagt meget periodisk
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. oktober 2007 - 19:48 #4
Jeg tror du forveksler PSU (strømforsyning) med cpu (processor) :)

Er din pc rengjort indvendig?
Avatar billede cartmann Nybegynder
21. oktober 2007 - 08:59 #5
Hej thesgeriff
Ja det gør jeg, strømforsyningen er en billig 400 watt. Den er vel  5 år gammel- Den har nu kørt fejlfrit  de sidste 5 dage og så i går, skete det igen. Når jeg tænder for kontakten på væggen starter computeren. Mener du så det er strømforsyningen?

Bedste hilsener
Cartman
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. oktober 2007 - 09:06 #6
Ja og nej.

Er det en termosikring, der slår fra, skyldes fejlen jo noget andet.

Du kan godt fejlsøge, men det vil kræve, at du skal låne nogle komponenter. Og jeg kan se, at din pc har nogle år på bagen, så spørgsmålet er, om det overhovedet kan betale sig.
Avatar billede cartmann Nybegynder
24. oktober 2007 - 07:34 #7
Tak thesheriff jeg køber niget nyt.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. oktober 2007 - 08:34 #8
Lyder meget fornuftigt :)

Synes også at sherlock skal lægge svar, så vi kan dele.

Se evt. denne faq, hvis du er tvivl om hvordan du giver point:

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede sherlock Nybegynder
24. oktober 2007 - 09:05 #9
Jeg undværer :)