Avatar billede cost Nybegynder
09. oktober 2007 - 09:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

C5 med SQL-Server, problemer med samarbejdet

Vi er en gruppe studerende som er ved at udvikle et projekt i samarbejde med en virksomhed.

Til dette har vi fået en fuld kopi af Virksomhedens Database. Denne er installeret op en MS SQL server 2005 180 dages Trial version, som er installeret på vores maskiner.

Vi har herefter importeret databasen til SQL serveren, og umiddelbart kan vi ved hjælp af SQL tilgå alle data som ligger der. Så langt så godt

Vi har ligeledes fået en kopi af Virksomhedens C5 Installation, som vi har fået besked på skulle virke, hvis vi blot kopierede den ind, og rettede c5.ini, så den pegede på Den korrekte Database.

Til at starte med var der en ODBC fejl, men ved at installere end Prøveversion af C5 Hentet fra Microsoft ser både prøveversionen samt den lånte ud til at få lov at tilgå databasen.

Problemet er så at C5 ikke ser ud til at benytte noget af det data som ligger i DB.

Hvis vi f.eks går ind i lagerkartotek er det tomt i C5, men vi kan se i SQL at der ligger ca 10000 varenumre i Databasen. Hvad kan være problemet?

Databasen hedder nøjagtigt det samme som den gør i virksomheden og der bliver logget på databasen med supervisor

Hvad kan problemet være?
Avatar billede cost Nybegynder
09. oktober 2007 - 10:16 #1
Det skal lige siges at vi ikke har den store erfaring med at arbejde med C5 :)
Avatar billede cost Nybegynder
09. oktober 2007 - 10:35 #2
Opdatering på arbejdet.... Det er i C5 muligt at oprette varer som senere optræder i vores database. Disse varer kan senere også findes i C5, men spørgsmålet er stadig hvor alle de gamle data er
Avatar billede cost Nybegynder
09. oktober 2007 - 13:00 #3
Har fundet løsning

Vi kørte på det forkerte regnskab!!

Lukker