Avatar billede jkampmann Nybegynder
08. oktober 2007 - 12:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Har I erfaring med en sms-gateway, med mine krav?

Halløj, i flinke mennesker.

Jeg er ved at åbne mit chat-site, og skal have brugt lidt penge på en sms-gateway. Jeg har lidt krav, så jeg håber, at I vil komme med Jeres erfaring - eller har hørt om det - eller måske undersøgt det selv?

Jeg har lavet en slags web-shop, som udtrækker en række beklædning (f.eks hatte, sko, t-shirt, etc..) - ikke i den virkelig verden, men en 2d-virtuel-chat (læs evt. mine tideligere indlæg omkring mit koncept). Ved hver udtræk, skal jeg kunne f.eks skrive "MT KØB 8" hvor "8" er id'et på produktet. Når man f.eks skriver "MT KØB 8", skal den automatisk gå til f.eks www.mitdomaene.dk/secret_mobile_gateway.php?id=8&brugerid=xx.

Det vil sige, hvis jeg har f.eks 5 udtræks fra min webshop, skal den automatisk danne "MT KØB 1" til "MT KØB 5", og gøre dem alle gyldige. Har før prøvet stadel's sms-gateway, men der skulle man "auto-godkendes", før man kunne blive ved med, at indsætte "keywords" - eller hvad "MT KØB x" nu hedder i sms-sproget, hehe :-)

Jeg ønsker uendelige "keywords" - og når jeg siger keywords, mener jeg, at jeg bare kan lave f.eks "MT KØB 1" til "MT KØB 999".  Jeg beklager selvfølgelig, hvis jeg finder ordet "keywords" forkert i denne sammenligening.

PS: Da jeg brugte stadel før i tiden, tog de over 50% af indtjenesten (f.eks hvis jeg købte noget på mobilen for 100 kr, tog stadel de 42 kr ud af de 100 kr) - så jeg ønsker også, at jeg selvfølgelig får så meget som muligt at indtjenesten selv som muligt. (jeg er grådig, hehe :-))

Håber i forstår, hvor jeg vil hen med det. Dette "koncept" bruges tit på store sider, såsom netstationen, arto - hvor man kan købe noget "ekstra" til sin profil, for lidt mobil-penge..

Jeg spurgte www.mobilemarketing.dk for 2 uger siden, men de har åbenbart ikke gidet svare tilbage, så jeg håber I - med erfaring, kan hjælpe mig på vej, til hvilke produkter jeg skal købe/tilknytte. Jeg er meget ny indenfor dette.

Jeg programmerer PHP - hvis det er vigtigt, for sms-gateway´en??
Avatar billede jkampmann Nybegynder
08. oktober 2007 - 12:25 #1
Hov - glemte vidst - at det skal være nemt at sætte op. F.eks skal jeg kunne lave "MT KØB 8", og sætte en pris på objektet. F.eks at "MT KØB 8" skal koste 5 DDK + sms-takst.
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. oktober 2007 - 12:31 #2
Prøv at tage fat i Martin på info@compaya.dk - han plejer at være utrolig hurtig når vi har nogen ønsker og de kan lave levere stort set alt der er teknisk muligt.

Keywords er i dette tilfælde MT, så derfor burde man efter min mening kunne bestemme selv hvad der kommer efter MT, altså igen i forhold til det tekniske, så ser ikke nogen begræning i dit ønske omkring keywords.

Din andel af de 100 kroner vil nok ikke rykke sig meget måske en 10 kroner mere de gode steder, men det er teleselskaberne der snupper en del og derefter "lidt" til SMS gateway udbyderen.
Avatar billede jkampmann Nybegynder
10. oktober 2007 - 17:16 #3
bacardil - smid venligst et svar
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. oktober 2007 - 18:12 #4
Svar - Fandt du nogen der ville/kunne levere?
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. oktober 2007 - 20:22 #5
Ups.. svaret kommer her :)
Avatar billede jkampmann Nybegynder
10. oktober 2007 - 22:33 #6
brugte markeit.dk da de var de hurtigste til at melde tilbage