Avatar billede pwn Forsker
06. oktober 2007 - 00:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan uploade i bestemt mappe på server via FrontPage

Jeg har lavet en hjemeside i Dreamweaver. Nu skal den rettes via FrontPage - så derfor er siden downloadet på maskine med FrontPage. På serveren skal filerne placeres i en mappe Public (webhotel hos www.cliche.dk) FrontPage smider dem i roden - og altså udenfor mappen. Hvordan udgiver jeg til den rette mappe vai FP?
Avatar billede be_nice Juniormester
06. oktober 2007 - 08:47 #1
Kan du ikke bruge et alm. FTP program?

Be_Nice
Avatar billede pwn Forsker
06. oktober 2007 - 08:58 #2
Nej - helst ikke. Det er for en kammerat jeg har lavet en side som han på meget enkelt vis skal kunne vedligeholde med enkelte rettelser en gang imell. Han ved nu, hvordan han gør det i FP og herefter skulle det gerne være så enkelt, at han trykker på "Udgiv"-knappen, og jobbet er gjort.
Det må da også kunne lade sig gøre på een eller anden måde - selv i FP
Avatar billede be_nice Juniormester
06. oktober 2007 - 09:14 #3
OK - bruger dog selv FTP og finder det nemt og simpelt.

Måske kan du finde hjælp her:

http://www.abusiness.dk/6/index.asp?article=36
http://danhost.dk/index.php?id=89

Be_Nice
Avatar billede pwn Forsker
06. oktober 2007 - 10:24 #4
Det er også den procedure jeg har fuldt, men filerne smides uden for mappen Public. En lille detajle; når jeg benytter www.dømænenavn.dk får jeg besked på, at denne metode ikke understøttes. Bruger jeg ftp://domænenavn.dk bliver det smidt - men altså ikke i rigtig mappen - ud på serveren.

Hvilket ftp-program bruger du be_nice; er det frit fra Internettet og nemt at bruge for en lidt uøvet bruger når det først er sat op.
Avatar billede be_nice Juniormester
06. oktober 2007 - 17:19 #5
Jeg bruger WS_FTP Home - du kan finde mere på dette link: http://www.ipswitch.com/

Før denne brugte jeg WS_FTP32 - den kan du hente her: http://www.simtel.net/pub/pd/35900.html

Når FTP programmet er sat op (og det er ikke svært) så kører det stort set af sig selv - man kan se det hele visuelt, og vælge de filer man ønsker at uploade, samt ikke mindst hvor de skal hen.

Håber at du får det til at lykkedes - ellers må du sige til.

Be_Nive
Avatar billede be_nice Juniormester
06. oktober 2007 - 17:30 #6
Lige til orientering kan du få WS_FTP Home 'Gratis' hvis du har adgang til Komputer for alle nr. 02/2007 - hvis ikke du har abonnement på bladet, eller kender én der har, så prøv om du kan låne det på biblioteket (det gør jeg selv)

Be_Nice
Avatar billede pwn Forsker
28. oktober 2007 - 15:20 #7
Hej be nice - send et svar så vi kan få ryddet op :-)
Avatar billede be_nice Juniormester
28. oktober 2007 - 15:25 #8
Det kommer her :o)

Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
28. oktober 2007 - 15:41 #9
Tak for point

Be_Nice