Avatar billede bornstein Juniormester
05. oktober 2007 - 22:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Validation i form

Jeg indrømmer, at jeg er ganske ny i DW og html.
Jeg forstå ikkke, hvorfor jeg ikke kan se resultatet af en validerings tekst i browseren. Jeg indsætter en spry validering tekst, men ser intet resultat i browseren (prøven på min lokal computer). J
eg skulle vel kunne se at et felt ikke er udfyldt (inden det kan sendes)?
Findes der en HELT grundlæggende TRIN FOR TRIN vejlening, et eller andet sted helst på dansk, som kan sætte en TOTAL begynder i den rigtige retning?
Noget kan jeg dog, se http://born2b.dk Og det er formen i "bestil bog" jeg gerne vil kunne valider,
Venligst
Avatar billede hulla Novice
06. oktober 2007 - 00:13 #1
Er det serverside eller clientside validering du gerne vil lære om?
Avatar billede bornstein Juniormester
06. oktober 2007 - 10:22 #2
Tak for svar.

Ved det ikke. Hvad er bedst at vide om, så det virker?
Kan du evt. henvise til nogle sider?
Venligst
Avatar billede hulla Novice
06. oktober 2007 - 10:57 #3
Det er bedst at validere sine bruger-input både clientside og serverside.
Hvilket sprog er serverkoden skrevet i?
og skal dataene i database efterfølgende?
Avatar billede bornstein Juniormester
06. oktober 2007 - 11:16 #4
Jeg mener at det hele er i html, men Java viser sig også nogle gange i koderne.
Det jeg leder efter er en grunlæggende "How to do", for som du nok kan fornemme er det ukendt land for mig. Findes der en side, hvor begyndere kan liste frem trin for trin?
Venligst
Avatar billede hulla Novice
06. oktober 2007 - 11:42 #5
"Viser sig i koderne" Ved ikke helt hvordan du programmerer det, hvis du ikke ved hvad det er programmeret i?
Avatar billede bornstein Juniormester
06. oktober 2007 - 12:05 #6
Desværre er jeg så meget begynder at jeg har bruge for en vejledning helt fra start af. Sådan som: Når du skal lave validerede tekstformer, starter du med at 1,2,3,4 etc. Hvis jeg finder en sådan vejledning, kan jeg måske svare på, hvordan jeg programerer. Det er nok for meget forlagt at nogen skulle tage mig i hånden hele vejen, så hvis du kender nogle grundlæggende sider på web, vil jeg være taknemmelig.
Tak for din interesse.
Venligst
Avatar billede hulla Novice
06. oktober 2007 - 12:09 #7
Det kan gøres med javascript til clientside og bør ALTID gøres serverside, men da du ikke ved hvilket sprog du programmerer i kan jeg jo ikke hjælpe med det.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=javascript+input+validation&meta=
Avatar billede bornstein Juniormester
06. oktober 2007 - 12:17 #8
Super tak. Kikker på det i morgen, en fødselsdag kalder. Foreløbig tak. Vil du have point. lig et svar.
Avatar billede hulla Novice
06. oktober 2007 - 12:20 #9
ok :-)