Avatar billede h_lambert Nybegynder
05. oktober 2007 - 14:53 Der er 5 kommentarer

Program til automatisk afsendelse af e-mail/SMS

Hej Eksperter

Jeg søger et program der automatisk kan afsende en e-mail, eller aller bedst en SMS, hvis der sker en fejl i et program der kører på vores server.

Kender i et program der kan dette?

Hans
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2007 - 05:58 #1
Gratis / penge ikke et problem ?

Hvilket program eller ihvertfald hvilken type program ?

Hvilken platform ?
Avatar billede h_lambert Nybegynder
06. oktober 2007 - 16:38 #2
Nej, det er ikke et problem, hvis det koster penge, selvfølgelig ikke alt for dyrt.

Problemet som programmet skal løse er ved en integration mellem vores webshop og navision. Denne integration kører nu ved at brugerne i navision kan aktivere den. Den skal dog nu til at køre automatisk på serveren døgnet rundt. Sker der en fejl, og systemet stopper, er der ingen der opdager det.
Programmet skal så gøre os ompærksomme på at der er sket en fejl, sådan vi hurtigst muligt kan få det op og køre igen.

Navision kører på en Windows 2003 server.

Hans
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2007 - 20:54 #3
Man kan sætte den slags op med BMC Patrol.

Men det er nok for dyrt til formålet.

Måske findes der billigere produkter af samme slags.

Har I overvejet den helt simple løsning ? Et lille bitte hjemme lavet program
som tester om en give process kører og som også kan sende email ? (man kan så
overveje om det skal sende en emall hvis det virker eller en email hvis det
ikke virker - man kan godt argumentere for at det første er bedst - hvis der
ingen email er skyldes det at alt er OK eller at både det monitorede og det
monitorende program er gået ned ?)
Avatar billede h_lambert Nybegynder
08. oktober 2007 - 21:11 #4
Hej Arne

Ja, det var også en mulighed. Men, hvor ofte ønsker man en e-mail tilsendt om at systemet ikke kører? Kan selvfølgelig godt se problematiken i at begge systemer er ude af drift. Man burde måske få et sådan program hosted andet steds? Eller ville det ikke være optimalt.

Hans
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2007 - 21:47 #5
Du kan sikkert godt få det hostet et andet sted.

Men vil det så have adgang til systemet det drejer sig om ?

(uden at åbne et 10 x 10 meter hul i firmaets firewall)