Avatar billede jobless Nybegynder
05. oktober 2007 - 14:45 Der er 7 kommentarer

Navigator over VPN

Hej.

Jeg har et setup, hvor en NT-server kører navigator server delen.

Derudover her jeg kun en enkelt XP-maskine som kører Navigator klienten (3.56A).

Setup'et kører fint, og jeg har nu flyttet XP maskinen (klienten) til et hjemme-kontor, hvor begge ender er forbundet via en ZyWALL2 VPN tunnel.

Klienten fejler nu ved opstart, fejl 20 netbios. Jeg har lagt serverens navn og ip i hosts-filen, men uden held. Derudover har jeg forsøgt at skifte til nettype=tcp, men klienten fejler nu ved at den mangler filen 'nc_tcp.ddl'.

Jeg har forsøgt at lave en frisk install af klienten, men fejlen er den samme.

Hvordan får jeg enten setup'et til at køre med netbios over vpn (har talt med Zyxel, som siger at alt trafikken kommer igennem tunnellen, også netbios), eller alternativt skiftet til tcp.

Med venlig hilsen
Kim Andersen
Avatar billede leif Seniormester
05. oktober 2007 - 19:54 #1
Nu er Navigator jo ikke ligefrem et nyt produkt mere. Har man overvejet en opgradering/konvertering til et nyere produkt ?
Avatar billede jobless Nybegynder
06. oktober 2007 - 09:11 #2
Korrekt, ja det har man, og fravalgt dette, da det er en virksomhed i afvikling, med en tidshorisont for fortsat drift på ca. 2 år.
Avatar billede sunset Nybegynder
19. oktober 2007 - 15:01 #3
Inde på indstillinger for netværk kan du ta' egenskaber for tcp/ip. Der skulle man engang i tiden aktivere netbios over tcp for at få navigator til at fungere. Det kan være at det er det samme problem.
Avatar billede jobless Nybegynder
20. oktober 2007 - 09:05 #4
Det er aktiveret, og som sagt er maskinen blot flyttet ud bag en hardware vpn-adgang
Avatar billede lisbethh Nybegynder
28. oktober 2007 - 09:47 #5
Vil du have tlfnr. til en tekniker, der sandsynligvis kan løse det ?
Avatar billede jobless Nybegynder
28. oktober 2007 - 12:40 #6
Da det ikke er lykkedes mig at finde en løsning (hellerikke fra 2 forskellige C5-konsulenter) har vi valgt at lægge det som et lokalt setup, og det kører tilsyneladende ok. Ellers tak for hjælpen.
Avatar billede leif Seniormester
29. oktober 2007 - 11:13 #7
Navigator er jo heller ikke C5 :)