Avatar billede cambria Nybegynder
04. oktober 2007 - 14:03 Der er 3 kommentarer

macbook finder trådløst netværk, men kan ikke komme på nettet

jeg har lige fået en macbook, men problemet er, at den hverken vil gå på internettet på min skole eller hjemme. den finder det trådløse netværk(jeg bruger airport), men den vil ikke oprette forbindelse. hvad kan jeg gøre? har prøvet at ændre i bl.a. proxyindstillinger.
Avatar billede cambria Nybegynder
04. oktober 2007 - 14:04 #1
jeg fik det vist formulerert forkert. problemet er altså, at den ikke vil gå på internettet.
Avatar billede sd8220 Seniormester
04. oktober 2007 - 15:58 #2
Og du er sikker på, at der _er_ en forbindelse  til internettet fra din router? Ja hvis det er både skole og hjemme, så er det jo nok klaret.
Kan du få fat i routeren med den? Og har du husket at sætte den til at hente sin IP osv via DHCP?
Hvad er status i Netværksindstillinger på den? Er den grøn eller orange, eller rød ud for dit airport?
/Sebastian
Avatar billede cambria Nybegynder
08. oktober 2007 - 17:39 #3
ja, der må jo være, når den finder de trådløse netværk begge steder.
hvad mener du med, om jeg kan få fat på routeren? og ja, den henter via dhcp.
den er grøn ud for aiport og airportindstillinger, gul ved netværksindstillinger og rød ved internetudbyder, internet og server.