Avatar billede kube Nybegynder
03. oktober 2007 - 16:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Axis eller JAX-WS

Hej

Har jeg forstået det her korrekt?

I dag bruges JAX-WS, som er nyt i java 6, mens Axis (Apache) var muligheden for at lave webservices med tidligere java versioner?

Hvis jeg skal gå i gang med webservices, er det så ikke smartest at bruge JAX-WS? Men kan det køre på tomcat?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2007 - 17:41 #1
Du kan stadig bruge Axis.

Men JSE kommer idag med en reference implementation.

Du har frihed til at vælge en anden implementation f.eks. Axis eller XFire (nu CXF).

Jeg har faktisk ikke arbejdet med den implementation som kommer med JSE 1.6, men
mit gæt vil være at der stadig er grunde til at vælge f.eks. Axis - flere features,
bedre performance etc..
Avatar billede kube Nybegynder
03. oktober 2007 - 18:24 #2
hej arne_v..

ja det kan jo være nogle gode grunde til at benytte fx Axis.

Jeg synes egentlig Axis er cool, men kan godt lide Annotation ved JAX-WS. Jeg synes ved JAX-WS, der bliver genereret en masse filer og klasser som ikke rigtig giver mening..
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2007 - 18:50 #3
Jeg mener at Axis2 understøtter JAX-WS standarden.

Hvordan så lige det hænger sammen med standarder, tools etc. ved jeg ikke.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
04. oktober 2007 - 09:26 #4
jeg har et lige et tillægsspørgsmål: er der nogen der har holdninger til Axis2 kontra Xfire/CXF ?    er det ligeværdige framework, eller er der grund til at vælge det ene i visse situationer ?
Avatar billede kube Nybegynder
04. oktober 2007 - 10:59 #5
Man skal lige være opmærksom på Axis og Axis2. Der 2 forskellige sider:

ws.apache.org/axis
ws.apache.org/axis2
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2007 - 14:25 #6
Axis/Axis2 og XFire løser samme opgave.

XFire var hot hot hot for 1-2 år siden.

Man kunne læse i blog indlæg og usenet postings at:
  - XFire performede meget bedre end Axis
  - XFire var meget nemmere ar bruge end Axis

Men:
  - meget af det er skrevet af XFire udviklerne (og de er ikke flinke til at
    nævne deres tilhørsforhold)
  - de fleste uafhængige tests viser at Axis2 er nogle ganske få procent hurtigere
    end XFire
  - den lille smule jeg har kigget på XFire synes jeg ikke så specielt meget
    nemmere ud

Jeg kan ikke umiddelbart se nogen grund til ikke at bruge Axis2.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2007 - 02:44 #7
Tid at få afsluttet her ?

Og et svar fra mig.