Avatar billede badazz Novice
02. oktober 2007 - 23:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Trafikovervågning på computere på LAN

Hej

Jeg har 7 computere på et lokaltnetværk med en forholdsvis lille internet forbindelse..

Somme tider dør forbindelsen totalt som om der bliver uploadet.. der er også meget tænkeligt da der er en FTP server..

Nu til problemet..
Findes der et snildt program der kan overvåge hver computer. (eks. er der installeret et lille program på hver computer der sender oplysningerne) med hvor stor download og upload hastigheden er i øjeblikket.. måske kunne det være en HTML side der indsamler oplysningerne, ligesom MRTG jo laver en graf på den router den kører på kunne jeg godt tænke mig noget ligneden bare til lokale maskiner..

//Badazz..
Avatar billede zerocrash Nybegynder
02. oktober 2007 - 23:34 #1
Nu må du ikke hænge mig op på det - for jeg har ikke brugt programmet i laang tid. Men jeg mener at NetLimiter i en af dens versioner havde et server samt agent modul installeret til at lave en oversigt for et netværk.

Jeg er dog ikke 100% sikker på at det er muligt længere med de nye versioner.
Avatar billede jazzjack Nybegynder
03. oktober 2007 - 09:00 #2
Hvorfor bruger du ikke bare MRTG? Den kan jo ikke se forskel på om det er en router eller en windows snmp agent den snakker med. Den spørger blot efter OID's

/Jazz
Avatar billede badazz Novice
07. oktober 2007 - 12:36 #3
Jeg syntes ikke at kunne finde noget omkring at netlimiter skulle kunne klare opgaven.. og MRTG har jeg opgivet for længst. kan simpelthen ikke fået det til at køre, så jeg lukker hermed..
Avatar billede randomb Nybegynder
28. september 2008 - 14:52 #4
Hej!

selv om det er lukket ville jeg nu have skudt denne her af : http://www.paessler.com/prtg/

Det ruller ;-)