Avatar billede vincze Nybegynder
02. oktober 2007 - 17:03 Der er 3 kommentarer

Mit movieclip varierer i afspilningstid

Hej

Jeg har et kæmpe problem.

Jeg har en flashfil som dynamisk henter noget video (flv-fil) ind og afspiller denne. Dette virker fint - ingen problemer.

Mit problem er, at der sideløbende med vidoen kører et animationsmovieclip, men selve afspilningstiden på animationsmovieclippet varierer fra de pcere, som jeg har prøvet det af på.

Animations-Movieclippet er på 2249 frames og afspilles med 11 fps hvilket burde give en afspilningstid på 204,4 sek.

Ikke desto mindre oplever jeg, at animationsklippet det ene sted (på en pc med Flashplayer 9.0.28.0) har en længde på 234 sek (optaget med stopur) og et andet sted (på en pc med flashplayer 9.0.45.00) har en længde på 227 sek (ligeledes optaget med stopur).

Selve videoen (der er en FLV-fil der hentes via et progressivt load via actionscript) varer altid 226, hvilket også er dens originale længde.

Meget mærkeligt... Er der nogen der kan hjælpe mig?

Mvh

Vincze
Avatar billede barklund Nybegynder
02. oktober 2007 - 17:11 #1
Flash er ikke et video-format, og derfor vil du altid opleve dette. Skal noget køre eksakt på framerate skal du bruge Flash Video (som du også delvist gør). Det er der ikke noget at gøre ved - sådan er og har det altid været :)
Avatar billede vincze Nybegynder
02. oktober 2007 - 17:27 #2
Hej Barklund

Tak for dit indlæg.

Det pudsige er jo, at videoen afvikles ret præcist hver eneste gang. Nemlig på 226 sekunder. Det er mit hurlumhej rundt om denne der varierer.

Har Flash Player 9 virkelig ikke styr på tiden for afviklingen af simple movieclips? (det mest avancerede er gemene tweenings).
Avatar billede barklund Nybegynder
02. oktober 2007 - 17:48 #3
Jamen...

Flash skal ikke have styr på timing. Flash animation kan ikke forventes at være eksakt. Flash Video kan (selv hvis integreret i Flash), men almindelig flash-animation kan ikke. Flash filer (altså swf'er) gemmer jo ikke hele forløbet men blot en matematisk beskrivelse af hver ændring i hver frame - og så skal computeren selv beregne, hvordan det så ser ud. Derfor tager flash animation forskellig tid på forskellige maskiner. Flash Video (flv'er) gemmes "komplet" med hver frame for sig - computeren skal ikke beregne noget og kan vise det korrekt på alle maskiner.

Det er præcist hvad jeg også skrev i mit første indlæg :)