Avatar billede tjacob Juniormester
02. oktober 2007 - 12:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VS 2008 Beta og VB 2005 Express

Nogen der har hentet og installeret Visual Studio 2008 Beta?

Er der noget i vejen for at installere den sideløbende med VB 2005 Express (den gratis version)? -Noget jeg skal være opmærksom på inden installation?

For i øvrigt:
Har jeg forstået det korrekt, at jeg kan køre Beta'en uden nogen form for licens? (Såvidt jeg kan se indtil marts 2008).
Avatar billede lasserasch Juniormester
02. oktober 2007 - 12:38 #1
Har hentet og installeret den ved siden af min VS2005 Professional Edition. Kører fint!

Ja du kan køre den uden licens, men husk på at det er en BETA! Så der er nok stadig nogle fejl hist og her...

/Lasse
Avatar billede tjacob Juniormester
02. oktober 2007 - 15:22 #2
Ja, du har jo allerede givet svarene Lasse, så points er dine, men jeg lader den lige stå en uges tid for at se om der kommer mere input.

Det eneste jeg rent faktisk skal bruge VS 2008 til, er at lave nogle Setup og Deployment projekter af diverse windows applications jeg allerede har lavet.

Setup og Deployment er praktisk talt ikke-eksisterende i Express versionerne,
men F... hvor er licenser dyre til de "rigtige" versioner!!
Avatar billede lasserasch Juniormester
02. oktober 2007 - 15:44 #3
Ja VS2005 er ikke helt billig. Lidt afhængig af hvilke aftaler man har som virksomhed med Microsoft jo. Universiteter mv, betaler jo næsten intet for dem pga. deres skiaftaler. Mens os andre må punge op med mellem 4 - 8.000,- kr.

/Lasse
Avatar billede arne_v Ekspert
02. oktober 2007 - 16:42 #4
Ifølge docs kan de coexistere.

Efter alle de problemer 2005 beta gav når man skulle opdatere synes jeg at du seriøst bør
overveje at teste 2008 beta på en virtuel maskine
Avatar billede tjacob Juniormester
06. oktober 2007 - 16:15 #5
Tak for svar og kommentarer.

Jeg HAR installeret den, og har indtil videre kørt uden problemer.