Avatar billede cdull Nybegynder
29. september 2007 - 22:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Vedvarende betaling til medlemsskabsside

Hej Folkens.

Jeg skal have fundet den bedste løsning til et dansk betalingssite.
Det er en medlemsskabsside, med månedlig brugerbetaling.
Det skal være muligt at trække et antal hver måned, samt også trække 1 engangsbeløb.

Hvem bruger man til dette formål.
Jeg har tænkt på paypal, men ved ikke hvordan de håndtere danske kort, da min målgruppe er danskere i alderen 16-40.
Dvs. det er standard danske kort, dankort, visa, visa electron osv.

Hvad skal man bruge af system til at håndtere alt dette ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. september 2007 - 22:49 #1
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
30. september 2007 - 02:33 #2
Tror nok det er www.fribetaling.dk Bacardil henviser til...
Det er også dem jeg vil anbefale, da du ikke skriver hvor mange medlemmer der er tale om... men de er også de billigste
Avatar billede cdull Nybegynder
01. oktober 2007 - 10:24 #3
jeg regner med omkring 0-200 brugere.
optimalt, 100-200.

Fribetaling frister ikke, da man skal binde sig i 2 år, og jeg er ikke interesseret i at betale, hvis nu at det viser sig at min side er en fiasko.

Dibs virker som den bedste løsning for mig. Nogle erfaringer med dem ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. oktober 2007 - 10:28 #4
Dibs er de største på det danske marked, så der kan du være sikker på at få em god oplevelse, men spørgsmålet er om du ikke betaler det samme for 6-12 måneder hos dibs og 24 måneder hos fribetaling.

Men ellers kan dibs anbefales, de er dyre, men de er også dem der er størst på marked og de ved hvad de snakker om.
Avatar billede cdull Nybegynder
01. oktober 2007 - 10:41 #5
Jeg har læst lidt omkring fribetaling, og bider mærke i følgende.

"Du har brug for en indløsningsaftale med PBS, og denne aftale tager PBS et mindre beløb. Dertil kommer at PBS tager en transaktionsafgift som afhænger af korttype og fra hvilket land betaleren kommer. Du kan se de præcise priser som PBS tager her. Priserne for indløsningsaftalen er de samme uanset hvilken betalingsgateway du anvender."

Dibs kræver det samme.
hvad er sådan en indløsningsaftale, og kan man ikke oprette betaling online uden at man er registreret som virksomhed. ?
Avatar billede cdull Nybegynder
01. oktober 2007 - 13:17 #7
Kender i til løsningen gennem paypal, og om man ikke behøver at være et registreret firma for at have en betalingsløsning?

Fribetaling ser sku godt ud.
Avatar billede cdull Nybegynder
01. oktober 2007 - 13:19 #8
Kan man koble flere sites op på en konto i fribetaling.dk
dette gælder også de andre.
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. oktober 2007 - 13:35 #9
Et site er lig med en indløsningsaftale
Avatar billede cdull Nybegynder
01. oktober 2007 - 13:48 #10
kan man så have flere indløsningsaftaler, pr. fribetaling.dk eller dibs abonnement ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. oktober 2007 - 14:08 #11
Du skal nok regne med en aftale pr. abonnement. Har ikke hørt om nogen der giver adgang til flere indløsningsaftaler pr. abonnement
Avatar billede cdull Nybegynder
01. oktober 2007 - 14:14 #12
Det er vel fair nok at holde indtjening og udgifter sammen.
Så bliver det sku bare en kedelig erfare at have multiple sites som alle er bundet i 24 måneder :(.

ku blive en grim fiasko hvis det er worst case scenario he he
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. oktober 2007 - 14:32 #13
Tja.. Nogle tusinde kroner er hurtig brugt på nye projekter, så det er ikke så galt, men det kommer naturligvis an på hvem man spørg til.
Avatar billede cdull Nybegynder
01. oktober 2007 - 14:39 #14
ja du har sku nok ret.
Man kan vel ændre en indløsningsaftale til at pege på ens nye projekt hvis det første fejler ik ?

bacardil, mange tak for hjælpen. smider du ikke et svar ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:05 #15
Nu er PBS ikke meget for, at lave noget uden at kunne sende en regning, så det tør jeg ikke love :D