Avatar billede platano Nybegynder
28. september 2007 - 08:33 Der er 4 kommentarer

Explorer går offline efter 2-5 minutter

Hej,

Jeg har en underlig fejl et sted i mit system. Jeg kører router Hawking 108g, wireless til min bærbare med XP og har et stykket tid haft probemer med at holde forbindelsen på explorer delen. Jeg kan have mange internetbaserede programmer som kører perfekt, alt imens explorer 2-5 minutter efter opstart ikke vil loade. Jeg deaktiverer/aktiverer mit netværk eller reparerer og i nogle tilfælde virker det og andre ikke. Men forbindelsen til explorer forsvinder igen efter et par minutter. Når jeg genstarter virker explorer nogle gange og andre gange ikke.

Er der et klogt hoved derude som kender til denne problematik?
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
28. september 2007 - 10:33 #1
Det kan være mange ting fra en syg ActiveX komponent, dårlig reg. DLL'er til en virus/spyware grimerian, der ligger og blokere efter et stykke tid.
Følg vejledningen her: http://www.eksperten.dk/artikler/1123. Der er mange dygtige hovder her, der kan analysere disse logs -og så er det altid sundt at få ryddet op ;-)

/Peter Brøsted
Avatar billede platano Nybegynder
28. september 2007 - 18:30 #2
jeg takker
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
29. september 2007 - 08:09 #3
kan også være et installer\reg. problem. Prøv at kører denne her http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix. Den kan i hvert tilfælde ikke skade - og nej, på trods af navnet er der ingen snavs i den ;-) Den genopfrisker reg af div net og internet dll'er, hvis de findes.

Kryds alle options af også "Registration Center options".
Fjern kryds i "Empty System32\Catroot 2"
Klik so "GO"

Klik IKKE (!) "Flush SoftwareDistribution".

Reboot og prøv så programmerne.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
29. september 2007 - 08:10 #4