Avatar billede morf4r Nybegynder
27. september 2007 - 15:00 Der er 2 kommentarer

Dele internettet i 3 dele (Netlimiter, MAC?)

Hej
Jeg bor i lejlighed med 2 andre og vi har en 10mbit linje. Når jeg spiller spil og en af de andre downloader fra nettet, så stiger pingen, som jo er meget normalt.
Dette kan løses med netlimiter hvor man smider alle 3 computere på 3.3mbit hver, men problemet er at en af de andre har en MAC, og hvilket program kan bruges til formålet her?
Måske er der en endnu lettere måde at dele nettet på?
Avatar billede jck_true Nybegynder
27. september 2007 - 15:30 #1
En ordentlig router burde kunne gøre det for dig.
Har du tjekke indstillingerne på den. ny router har noget som kaldes QoS (Quality of Service). Som sikre vise data højere prioritet end f.eks. download
Avatar billede lighterus Nybegynder
08. november 2007 - 11:51 #2
Din ping vil stige selvom du forsøger at ændre det. Jeg går ud fra du har ADSL og derfor en lav upload. Når jeg på mit fiberoptisk downloader med tæt på fuld hastighed har jeg stadig nøjagtig samme ping når jeg spiller på nettet(f.eks. 17 ms til holland).