Avatar billede wob Nybegynder
26. september 2007 - 11:15 Der er 32 kommentarer

Windows auto log off

Hej,

Jeg har mistænkt min bærbar pc for at være inficeret med virus og kørte derfor et antivirus program. Da den var færdig bad den mig om at genstarte og det gjorde jeg. Men nu kan jeg ikke logge på windows xp mere, fordi den 2 sekunder efter jeg taster mit kodeord logger mig automatisk af igen.
Hvad kan jeg gøre? Jeg har rigtigt mange vigtige filer liggende, som jeg ikke nåede at gemme på en ekstern disk.

Mvh.
Ouahiba
Avatar billede tonygk Nybegynder
26. september 2007 - 11:20 #1
Under genstart kan du tykke på F8, og starte din maskine under fejlsikker tilstand, så kan du gemme alle dine filer.
26. september 2007 - 11:21 #2
Systemgendannelse?
Avatar billede tonygk Nybegynder
26. september 2007 - 11:26 #3
Nej. Du slukker din pc. og tænder den igen, så snart biosbillede forsvinder trykker du på F8 og så kan du vælge at starte din maskine i fejlsikker tilstand med eller uden nætværk. Du får en sort baggrund på din skærm, men det virker som det skal. forskellen er at nogle services ikke kører imens fx. antivirus m.m.
Avatar billede tonygk Nybegynder
26. september 2007 - 11:34 #4
Problemmet med system Recovery er at, HVIS din maskine er inficeret har du også taget en "backup" af virus. Jeg kan kun anbefale at efter du har gemt dine filer, geninstallere maskinen. Men inden du gør det, kan du afinstallere din antivirus, og se om det hjælper.
Avatar billede wob Nybegynder
26. september 2007 - 11:38 #5
Jeg har startet maskinen i fejlsikret tilstand men den vil ikke logge mig på, fordi der går 2 sekunder så logger den mig af igen automatisk. Så jeg når aldrig ind hvor jeg kan gemme mine filer. Jeg har forsøgt at køre system recovery men den kræver en administrator kode. Jeg har windows xp home edition på min pc som var installeret da jeg købte computeren for næsten 2 år siden. Jeg har ikke oprettet nogen adm.kode. Nu har jeg prøvet at køre en windows xp cd for at reparere windows, men den kræver som sagt en adm.kode. Kan det være at det er fordi den windows jeg forsøger at køre nu  er en xp professionel og ikke home edition som den der i forvejen er installeret?
Avatar billede tonygk Nybegynder
26. september 2007 - 11:50 #6
administrator password er som plank (som standard). Har du prøvet det?
Du kan også prøve nedenstående...
Boot the system using the Windows XP CD-ROM. In the first screen when the Setup begins, read the instructions press "R" (in the first screen) enter the Recovery Console. Type-in the built-in Administrator password to enter the Console. You'll see the prompt reading C:\Windows (Or any other drive-letter where you've installed XP)

Type the following command and press Enter.

CD SYSTEM32
(If that does not work, try CHDIR SYSTEM32)

COPY USERINIT.EXE WSAUPDATER.EXE

Quit Recovery Console by typing EXIT and restart Windows.

You'll be able to login successfully as you've created the wsaupdater.exe file (now, a copy of userinit.exe)

Now, change the USERINIT value in the registry (see Phase II in this page) and change it accordingly.
Avatar billede gratis Nybegynder
26. september 2007 - 12:18 #7
hvis alt andet glipper, kan du med en LiveCD redde dine data, Knoppix/Dappix kunne være et bud, http://tyge.sslug.dk/knoppix/
Avatar billede wob Nybegynder
26. september 2007 - 13:56 #8
Jeg har forsgt at lade det vaere blankt og bare tykke enter men der sker stadig intet. Den beder stadig om en adm. kode. Jeg nar dertil hvor man skal klikke R for at reparere windows og det gor jeg sa. Men derefter beder den om adm.kode og gar ikke videre medmindre jeg har den rigtige kode.

Jeg har nu forsogt noget andet. Jeg har installeret windows igen uden at slette den oprindelige jeg havde dvs nu har jeg 2 windows pa maskinen. Det kunne den godt uden at bede om en kode. Derefter gik jeg ind under C drevet og documents and settings og kan her se alle de brugere der er pa den anden windows. Pa dem der ikke havde log in kode kan jeg ga ind i mappen skrivebord og finde alle deres filer de havde gemt pa deres skrivebord. Men netop min var der kode pa sa min mappe kan ikke abnes, den siger adgang nagtet og beder mig ikke om at taste min kode, som jeg ellers ikke har problemer med at huske. Hvorn far jeg abnet den mappe. Alle mine filer ligger derinde kan jeg se.
Avatar billede tonygk Nybegynder
26. september 2007 - 14:21 #9
Prøv at højreklikke på mappen og under sikkerhed prøv at tage ejerskabet.
Avatar billede wob Nybegynder
26. september 2007 - 18:13 #10
Nu kan jeg godt komme videre forbi adm.koden og har gjort som du skrev, nemlig at skrive CD SYSTEM32. Men nar jeg skriver COPY USERINIT.EXE WSAUPDATER.EXE siger maskinen, at den ikke kan genkende filen. What to do next?

Mht. at hojreklikke mappen, har jeg provet 117 gange. Intet virker .0(
Avatar billede rene37 Nybegynder
26. september 2007 - 20:30 #11
Det virker sikkert ikke, men prøv alligevel. Prøv at højreklikke på din mappe og vælge deling og se om du får lov til at dele den ud på netværket. Så skulle du gerne kunne komme ind i den.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2007 - 21:34 #12
Gør som foreslået 26/09-2007 12:18:55 dog vil jeg anbefale INSERT da den er mere sikker til NTFS partitioner http://www.helgec.dk/insert.iso  http://www.helgec.dk/livecd.html
Avatar billede wob Nybegynder
27. september 2007 - 14:44 #13
Selvom jeg vaelger deling vil den ikke dele mappen. Jeg har nu genistalleret windows men der er nu en lang raekke funktioner der ikke virker. Jeg har ingen lyd pa computeren. Den siger at den ikke kan finde hardware. Jeg kan ikke oprette tradlost internet. Jeg kan ikke skrive de sidste 3 bogstaver i alfabetet og hvis jeg f.eks skal skrive et sporgsmalstegn fremkommer et underscore og sadan er det med alle tegn. De viser noget andet end det de skal.
Avatar billede tonygk Nybegynder
27. september 2007 - 14:50 #14
Du skal skifte sproget til dansk i kontrol pannel, under internationalle og sproginstillerger, "Reginal and Language settings".
27. september 2007 - 14:51 #15
... du mangler sansynligvis diverse drivers passende til din Hardware...

Et eller andet sted undervejs har du fået valgt US tastatur ?

... [Kontrolpanel][International og sproglige indstillinger...]
27. september 2007 - 14:53 #16
Efter en geninstalation bør (=SKAL) du install et passende sikkerhedsprogram(mer)
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Når du får internetforbindelse bør (=SKAL SKAL) du straks smutte til WindowsUpdate for alle M$ opdateringer
http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da
Avatar billede wob Nybegynder
27. september 2007 - 15:12 #17
Ok, nu har jeg løst problemet med bogstaverne og tegnene og opdateret WindowsUpdate. MEN!! Hvordan får jeg trådløst forbindelse, lyd osv. Jeg har hardwaren på min maskine, den er jo ny og jeg har brugt det før. Men nu siger maskinen at de ikke er installeret.
Avatar billede tonygk Nybegynder
27. september 2007 - 15:20 #18
Dine hardware fejler ikke noget, du skal bare installere driver til dem jo ;--))
27. september 2007 - 15:21 #19
(Det var sku' hurtigt mht WindowsUpdate ? Har du fået det hele med ?)
27. september 2007 - 15:22 #20
Model/type/... på putter ?
Eller følger der en driverCD med ?
Avatar billede wob Nybegynder
27. september 2007 - 15:24 #21
Hvordan installerer jeg driver til dem? Jeg fik intet med på CD. Windows xp var i forvejen installeret.
27. september 2007 - 15:26 #22
PS: Mange tror at de laver 'lige' en komplet XP geninstalation - men glemmer alt det med drivers til hardwaren + MS Opdaterinegr + Sikkerhedsprogrammer + opdateringer af samme

http://www.eksperten.dk/artikler/1104
http://spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27627

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...

Og hvis du bruger XP's standard drivers til eks dit grafikkort så joooooo - nok virker det (læs:der er billed på *S*) men ikke optimalt (langsomt)...
27. september 2007 - 15:26 #23
Model/type/... på putter ?
Avatar billede wob Nybegynder
27. september 2007 - 15:27 #24
Den installerer updates mens jeg arbejder videre på problemerne.

Jeg kan stadigvæk ikke åbne mit skrivebord på den gamle windows. Når jeg klikker på mappen siger den adgang nægtet. Når jeg højreklikker og vælger deling vil den ikke. Det irriterer mig rigtigt meget når jeg ved mine filer ligger derinde. Jeg har lavet en backup af alle filerne på mit nye skrivebord. Men hvordan åbner jeg back'upen? Når jeg klikker på den åbner programmet bare igen, altså det program man skal køre for at foretage backup.
Avatar billede wob Nybegynder
27. september 2007 - 15:31 #25
Jeg har en service pack 2 CD som jeg installerer nu.Men jeg vil gerne løse problemet med drivers, så jeg kan få lyd, trådløst forbindelse og andre nødvendige ting tilbage.
27. september 2007 - 15:36 #26
... husk WindowsUpdate EFTER SP2 CD'en - der skal nok være +90 'pakker' !!!
27. september 2007 - 15:37 #27
Avatar billede wob Nybegynder
27. september 2007 - 16:31 #28
Til dr1_larry:
Tusinde tusinde tak for hjælpen. Jeg har nu genfundet alle mine filer. Der lå utrolig mange vigtige filer så jeg takker og er overlykkelig nu fordi jeg har dem igen. Jeg fulgte vejledningen til hvordan man kan overtage ejerskabaf en mappe og det virkede.
Så endnu engang mange tak, du har reddet min dag. Troede virkelig alt var tabt.
27. september 2007 - 16:54 #29
"Rigtige mænd tager ikke backup - rigtige hænd græder tit" *S*
27. september 2007 - 16:54 #30
Ping...

(Deles med andre ...)
Avatar billede wob Nybegynder
27. september 2007 - 17:01 #31
Det forklarer hvorfor jeg er en kvinde ;0) Jeg tager backup denne gang. Men nu er der en sidste ting der driller. Der er en del hardware på min pc der ikke virker og det har noget med driverne at gøre. Er det noget jeg skal finde online og downloade?
27. september 2007 - 17:20 #32
... nemlig...