Avatar billede lassepetri Nybegynder
26. september 2007 - 10:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

konvertering af et komma-tal til en datoformat

Kan man i grunden det?

Her er selve koden:

------

  protected void btUdregn_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        double KoenIndex = 0;

        if (rblKoen.SelectedItem.Value == "Mand")
        {
            KoenIndex = 0.68;
        }
        else if (rblKoen.SelectedItem.Value == "Kvinde")
        {
            KoenIndex = 0.55;
        }
        double Vaegt = Convert.ToDouble(tbVaegt.Text);
        double Maengde = Convert.ToDouble(tbMaengde.Text);
        double Styrke = Convert.ToDouble(tbStyrke.Text);
        double Promille = Math.Round(((Styrke*Maengde)/100 * 0.8)/(Vaegt*KoenIndex), 3);
        double Forbraend = Math.Round(Promille / 0.15, 3);
        lblPromille.Text = Convert.ToString(Promille);
        lblForbraend.Text = Convert.ToString(Forbraend);

------
Ideen er, at koden skal kunne udregne promille på en person (m/k) med en given vægt og ligeledes fortælle forbrændingstiden. Problemet ligger i, at jeg ikke har styr på hvordan jeg konverterer et kommatal til et tids-format - så indtil videre kommer den blot ud i - ja - tal ..

Kan i hjælpe?
Avatar billede nielle Nybegynder
26. september 2007 - 11:06 #1
Jeg formoder at det er værdien i Forbraend som du gerene vil have lagte til tidspunktet "nu" og dermed får en dato og et klokkeslet for hvornår akloholen er forbrændt?

Hvilken enhed er Forbraend opgivet i? Er det timer?
Avatar billede nielle Nybegynder
26. september 2007 - 11:12 #2
Hvis den er i timer kunne det f.eks. se sådan her ud:

            double Forbraend = 1.2;

            DateTime alkoholenForbrændt = DateTime.Now;
            alkoholenForbrændt.AddHours(Forbraend);
Avatar billede nielle Nybegynder
26. september 2007 - 11:13 #3
Ups:

            double Forbraend = 1.2;

            DateTime alkoholenForbrændt = DateTime.Now;
            alkoholenForbrændt = alkoholenForbrændt.AddHours(Forbraend);
Avatar billede lassepetri Nybegynder
26. september 2007 - 11:15 #4
jeg tror ikke jeg fremførte mig helt præcist, så jeg uddyber lige :)

igennem min opgave er der givet, at der forbrændes 0.15 promille per time. igennem udregningerne finder jeg ud af, hvor lang tid det vil tage at forbrænde promillen. Det vil sige, at en mand på 92kg der drikker en almindelig øl, dvs. 4,6% og 33cl, får promillen ~0,196 og forbrændingstiden 1.307 .. og det er netop "1.307" der, der skal blive til et time og minut tal :P jeg forstår bare ikke hvordan det skal gøres.. Jeg håber det hjalp på forståelsen
Avatar billede nielle Nybegynder
26. september 2007 - 11:24 #5
Jamen så er løsningen som vist i 26/09-2007 11:13:03 :^)
Avatar billede lassepetri Nybegynder
26. september 2007 - 11:54 #6
Jeg forstår godt dit løsningsforslag, med at man lægger tiden til klokkeslet og dato idet man udfører handlingen.. men.. det er bare ikke det jeg efterlyser! :) jeg vil bare have at eksempelvis 1.307 bliver til, at forbrændingstiden er 1 time og 20 minutter. Ikke hvornår branderten forsvinder idag :)
Avatar billede nielle Nybegynder
26. september 2007 - 12:13 #7
Ok, men så er det bare ikke et dato format som du skriver i din titel.

Sådan?

            double Forbraend = 1.50;

            int forbrændtTimer = (int) Math.Floor(Forbraend);

            Forbraend -= forbrændtTimer;
            Forbraend *= 60;

            int forbrændtMinutter = (int) Math.Floor(Forbraend);

            lblForbraend.Text = string.Format("{0}:{1:d2}", forbrændtTimer, forbrændtMinutter);
Avatar billede lassepetri Nybegynder
26. september 2007 - 12:17 #8
tak skal du have, det var lige præcis det jeg stod og manglede! :)

smid et svar, så kan du få nogle velfortjente pts.
Avatar billede nielle Nybegynder
26. september 2007 - 12:44 #9
Svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
06. oktober 2007 - 16:43 #10
Så mangler du bare at acceptere mit svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
16. oktober 2007 - 08:28 #11
Hmm?
Avatar billede lassepetri Nybegynder
22. oktober 2007 - 09:57 #12
Jeg beklager meget, jeg var overbevist om at jeg havde fået accepteret - jeg ønsker ikke at snyde nogen. Nu er jeg hjemme fra ferie, og ser så problemet. Jeg har accepteret nu og du skulle gerne få dine points. Jeg beklager meget.
Avatar billede nielle Nybegynder
22. oktober 2007 - 10:11 #13
Jeg regnede nu også bare med at det var en forglemmelse :^)