Avatar billede tosa Nybegynder
25. september 2007 - 18:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl i desk.cpl

Hej.

Jeg har lige genstartet min computer efter den havde været tændt i lang tid, og jeg ville lige lave nogle ændringer i skærm opsætningen.
Men da jeg højreklikker på mit skrivebord, og klikker på egenskaber kommer følgende besked frem:

der opstod en fejl under behandlingen af Kontrolpanel-filen c:\windows\system32\desk.cpl

Hvad kan jeg gøre for at rette problemet??
Avatar billede rene37 Nybegynder
25. september 2007 - 18:37 #1
Det kan godt være problemer med driverne til skærmkortet. Du kan prøve 2 ting:

1: Prøv at trykke f8 under opstart og vælge sidste kendte konfiguration som virkede.

2: Eller prøv at afinstallere driverne til skærmkortet, genstart og installere driverne igen. Tjek evt. om du har de sidste nye drivere fra producentens hjemmeside når du alligevel skal geninstallere.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
25. september 2007 - 18:50 #2
Kunne godt tyde på, at du har fået kvæstet den fil eller en tilhørende handle.
Prøv først en alm. chkdsk - kan være den kan rette den ødelagte fil op, hvis den hænger på en "død" tmp fil eller lignende.
Dobbelt klik denne computer->Højreklik dit(dine) drev->egenskaber->vælg fanen Funktioner->Undersøg nu. Marker med et flueben "Ret fejl i filsystem automatisk". Gentag for hvert drev du har. Genstart herefter og lad den i opstarten checke diskene ... fingerne væk ;-). Genstarter den selv en gang til- var der fejl på dine diske.

Har det ingen effekt, prøv da at checke om windows filerne er intakt.
Klik START->Kør->skriv "sfc /scannow" ->Enter. - det kan være den beder om din originale windows installations CD - så hav den klar.

Hjælper det heller ikke - skal vi ind og kigge på din eventlog - den eksakte fejl må være der - det er nogle eventkoder, jeg så skal bruge. Men een ting af gangen ;-)
Avatar billede tosa Nybegynder
25. september 2007 - 19:11 #3
ok, jeg prøver nogle af de ting der bliver skrevet. Men på samme tid havde jeg sat ad-aware i gang. Så jeg vender lige tilbage, når jeg har prøvet de nævnte forslag.
Avatar billede tosa Nybegynder
02. oktober 2007 - 20:05 #4
Det virkede at afinstallere driverne, og installere dem igen. Tak for hjælpen.

Hvis du vil have points, skal du oprette et spørgsmål
Avatar billede tosa Nybegynder
08. oktober 2007 - 21:16 #5
Grundlæggende set var det jo rene37 der havde det svar som virkede for mig.
Men hvis i er enige om at dele, kan jeg også godt gøre det (det var trods alt et ret fyldestgørende svar der kom fra pbj_dk).
Men jeg skal først og fremmest have et svar fra dig rene37, hvis jeg skal kunne give dig points.
Men hvis jeg ikke hører fra dig inden for den næste uge rene, giver jeg points til pbj
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
09. oktober 2007 - 06:47 #6
Jo rene37 der gave det rigtige svar. Ikke points, der driver mig. Hvis du ikke høre fra ham, så svare selv og gem dem til en anden god gang;-)
Avatar billede tosa Nybegynder
16. november 2007 - 12:38 #7
rene37 - kan du ikke afgive et svar så jeg kan give dig points
Avatar billede tosa Nybegynder
17. november 2007 - 15:29 #8
Nå, hvis du beslutter dig for at ville have dem, kan du lige skrive her, så jeg kan oprette et spm. så du kan få dine points.