Avatar billede koden Novice
25. september 2007 - 16:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløst kort kan ikke se noget net

Jeg har et linksys WPC54G vers 1,2 pcmcia trådløst netkort.
Det har virket for nogle uger siden.

Men efter en afinst. og geninst. hvor kun driveren fra CD bliver installeret (ikke softwaren), så har jeg det sædvanlige trådløse windows ikon.
Men det kan ikke nogen netværk.
Aktiverer jeg det indbyggede kort, så finder det med det samme masser af netværk.

Har prøvet wpc kortet på en bærbar uden netkort. Samme problem.

Jeg har prøvet at slå security fra på trådløs router. Hjælper ikke.

Nogen ideer..?
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
26. september 2007 - 07:00 #1
Kunne godt tyde på en død driver eller netværks binding?. Hook en netkabel i din router og pc og hent den seneste driver til din Linksys på www.linksys.com . Afinstaller så via kontrolpanelet den nuværende Linksys WL klient og slet derefter kortet i hardware:
Højreklik denne computer-> Vælg egenskaber->vælg hardware->Enheds håndtering->find "netværkskort" og udvid den->Find din netkort ->Højre klik og vælg "Slet".
Genstart herefter ummidelbart. Lad Windows finde kortet igen. Installer herefter den nye driver.
-og ahhhhm, uklogt at slå din security på din router fra. Når du har hittet problemet med dit netkort, bør du slå den til igen.
Avatar billede koden Novice
26. september 2007 - 07:54 #2
Takker.... Security var kun fra kortvatrigt.
Problemet er lidt at der findes ikke en driver til WPC54G ver. 1.2
Har ringet til linksys, som anbefalede at google !!!
Det har jeg så prøvet uden held.
Måske skulle jeg prøve med driver fra nyere kort?

Det underlige er bare at den har virket.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
26. september 2007 - 08:36 #3
Ikke klogt, at anvende andre drivere. Specielt WL kort har ret specifikke drivere.

Driveren er nok imbedded i windows driverpack nu - derfor ingen på linksys hjemmeside. Derfor, vær sikke på din windows er opdateret. Prøv alligevel det der med at slette kortet og så få windows til at reinstallere det. Der "opfrisker" netværksindstillingerne og protokol bindinger til kortet, samt genopbygger din driver reg af kortet.

Vær sikker på, at windows styre kortet. Gå til nætværksforbindelser i kontrolpanel->højre klik på det trådløse netkort->vælg egenskaber->vælg fanen "trådløs netværk". Der skal være flueben i " Brug windows til at konfigure trådløs netværk".
Avatar billede koden Novice
27. september 2007 - 20:24 #4
Hmm...har nu prøvet alt. kan ikke få det til at virke.
Send svar og tak for hjælp.
Jeg tror kort er defekt. det virker ingengang på en 3 bærbar.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
28. september 2007 - 06:55 #5
"Jeg tror kort er defekt. det virker ingengang på en 3 bærbar." Lyder rigtigt. Bide i det sure æble og købe et nyt.
Avatar billede justrace Novice
23. oktober 2007 - 23:34 #6
Avatar billede koden Novice
24. oktober 2007 - 09:43 #7
tak for tip. har ikke købt nyt kort, så måske....
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
24. oktober 2007 - 09:58 #8
--> justrace ... he,he - sådan fungere E heldigvis ikke. Der er nogle "uskrevne" regler. Selv om spørgsmålet sådan set er besvaret (point givet), betyder det ikke nødvendigvis, at du ikke kan komme med et bedre forslag. Hvis det løser spørgerens problem bedre, afgiver jeg blot poient igen i et nyt spørgsmål til dig. Eller deler eller hvad spørgeren nu syntes rimeligt. Det drejer sig om, at løse spørgerens problem - ikke om poient fordeling. ... så bare klø' på ;-)
Avatar billede justrace Novice
24. oktober 2007 - 10:33 #9
Nu kommer jeg ikke med forslag for at få point, men for at hjælpe. Det er ikke mig der har indført pointsystemet, men jeg kan da godt få øje på "guleroden", men jeg svarer lige så gerne på et spørgsmål til 30 eller 200. Eller som her et der er besvaret.