Avatar billede jes-brinch Nybegynder
24. september 2007 - 16:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vejrudsigt uden reklamer

Hej Eksperter,

Jeg vil gerne lave en vejrudsigt lidt alla oncoffee.dk, hvor finder man sådan en?

Mange hilsner
Avatar billede jes-brinch Nybegynder
24. september 2007 - 19:12 #1
Er der virkelig ingen forslag?
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. september 2007 - 21:35 #2
De henter deres vejrdata ved hjælp af programmel på serveren (formentlig et RSS feed fra DMI), og genererer så websidens html på basis af de hentede data. Det kræver adgang pg kendskab til  serverside programmering med fx PHP, JSP eller ASP

Det er ikke helt enkelt så hvis du er nybegynder vil jeg anbefale du bruger et af de gratis vejrudsigt scripts man kan få mange steder. Og ja, det bliver så med reklamer.

Jeg går ud fra at de enten betaler for deres data eller også sorterer reklamerne fra i den vejrdata kilde de bruger (og dermed bryder den indgåede aftale).

mvh JakobA
Avatar billede jes-brinch Nybegynder
26. september 2007 - 14:37 #3
Hejsa, jeg har styr på ASP, jeg har været inde og se på dmi, men kan ikke så nogen 7 døgnsprognoser mv. har du andre ideer hvor jeg kan få gratis data fra?
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. september 2007 - 02:25 #4
Jeg ved ikke hvor gratis det er. men DMI har fx
      http://www.dmi.dk/dmi/index/erhverv/standardprodukter.htm
                Landsprognose – 6 døgn: Digital
som ser ud til at være nem at parse med ASP.
på siden står også deres email adresse så du kan spørge direkte.

Og derudover kender jeg ikke rigtig nogen kilder til vejrudsigter for Danmark.

Du kan jo evt også spørge oncoffee hvor de får deres data fra.

mvh JakobA
Avatar billede roenving Novice
27. september 2007 - 02:52 #5
F.eks. http://vejr2.dk/ ...

-- men de vil sikket også have penge eller reklameplads !-)
Avatar billede jes-brinch Nybegynder
27. september 2007 - 12:51 #6
Jeg har været i kontakt med vejr2
Avatar billede jes-brinch Nybegynder
28. september 2007 - 08:18 #7
Hej Jakoba, det blev til en aftale med DMI, det er langt billigere end vejr2 og meget mere fleksibelt. Smid et svar og der er point.
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. september 2007 - 08:45 #8
ok.