Avatar billede ixma Nybegynder
23. september 2007 - 23:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Betalingsløsning fra trin 1

Hej alle,

Jeg har udviklet et website, hvorfra jeg planlægger at sælge serviceydelser til udlændinge. Konceptet er ikke interessant at gå i detaljer med - hovedpointen er blot, at det ikke er en webshot med indkøbskurv og fysiske varer osv - men ren betaling for en serviceydelse.

Jeg er blank på betalingsløsninger, og kunne virkeligt bruge en del hjælp til at komme i gang.

Dette skal jeg bruge: Simpel, stabil, sikker betalingsløsning, der skal kunne modtage Visa, Mastercard, Diners (og evt. American Express). Da de fleste kunder er udlændinge, er Dankortet ikke et stort krav.

Mine spørgsmål er noget i stil med:

1. Hvilke udbydere bør jeg kigge på? Pris er naturligvis ekstremt vigtigt som nystartet. Men kvaliteten og sikkerhden (og godkendelsen hos PBS) skal være i orden.

2. I hvilken rækkefølge kommer jeg i gang? Skal jeg vælge betalingsløsning først, derefter søge hos PBS eller skal jeg gøre andet?

3. Hvad sker der konkret, når jeg har valgt udbyder til betalingsløsningen? Jeg kan ikke selv programmere overhovedet, så jeg håber at svaret er, at de leverer de præcise koder, jeg bare skal smide på mit site for at få det til at fungere...

4. Hvad er det billigste sådan en løsning kan gøres for? Med betalingsløsning, PBS og det hele?

5. Er der noget vigtigt jeg overser?

Jeg håber virkelig på noget solid hjælp.

Mvh

Michael
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. september 2007 - 00:16 #1
1.

De kan ikke tilbyde dankort uden at være godkendt eller være reseller hos en godkendt leverandør hos PBS. Se hele listen her http://www.pbs-international.dk/internetforretninger/betalingssoftware?mid=DF3511EE-0929-4288-BD49-4FCF6C61894D

www.fribetaling.dk - billig
www.wannafind.dk - mellem
www.quickpay.dk - mellem
www.dibs.dk - dyr, men også de største

2.

Søg hos PBS først, da dette kan tage tid og det kun koster penge at købe gateway først.

Sørg for dit website overholder de krav PBS stiller -> Ansøg hos PBS -> Køb gateway

3.

Du får adgang til at bruge brugeres system via simple input, det er ganske nemt.

4. Det første år er lidt dyrer pga. oprettelse m.v., men mon ikke det kan ske for 3-4K det første år og 1-2K billigere året efter.

Skal du ikke bruge dankort kan du kigge på disse.

www.teller.no
www.euroline.se
www.babs.se
www.verotel.com

Jeg ved ikke om andre end dibs kan samarbejde med dem af danske udbydere, men ellers kig på udbydere i eks. sverige.
Avatar billede ixma Nybegynder
24. september 2007 - 15:58 #2
Hej Bacardil,

Jeg siger mange tak. kan du sige mig noget om, hvad fribetaling må slække på i forhold til de andre for at være billig?
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. september 2007 - 16:16 #3
Telefonsupport, så kan man leve med mail support og lave det meste selv så er der penge at spare.
Avatar billede ixma Nybegynder
26. september 2007 - 17:16 #4
Tak skal du have. Læg lige et svar så jeg kan lukke.
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. september 2007 - 17:39 #5
svar