Avatar billede dytten Nybegynder
22. september 2007 - 08:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

usb 2 er blevet væk??

Har formatteret min hd på min bærbare og pludselig siger den at mine usb-stik ikke er usb 2. Det har de altid tidligere været og nu tager det en krig at læse fra bla. min eksterne hd. Hvad gør jeg??
Har også installeret flere ram. Skal jeg indstille noget i den forbindelse eller finder den selv ud af det hele? Den har registreret at der er flere ram, tænkte bare om der var noget styresystem-setting ?
Avatar billede peet-49 Novice
22. september 2007 - 08:56 #1
Du skal have service pack2 indstalleret.
Avatar billede peet-49 Novice
22. september 2007 - 08:57 #2
Avatar billede dytten Nybegynder
22. september 2007 - 09:02 #3
har servicepack2 installeret...
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2007 - 09:43 #4
Og du har installeret chipset driveren igen ?
Alle drivere slettes ved en formaterin/nyinstall.
Hent dem evt. fra producentens hjemmeside, hvis ikke du har bundkort cd`en
Hvad hedder din pc ?
Avatar billede dytten Nybegynder
22. september 2007 - 10:57 #5
det er en bærbar zepto znote 2215w. prøver lige at installere nogle drivere igen...men synes nu jeg har gjort det...
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2007 - 11:04 #6
ftp://ftp.zepto.dk/Znote2215W/Drivers/XP/

Hvis det ikke giver det ønskede resultat efterfølgende, så prøv at fjerne alle enheder med usb stik, fra maskinen og derefter
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på enhederne og vælg fjern
SLUK maskinen og fjern 220V / batteriet fra maskinen i nogle minutter
Start og lad windows finde og installere USB controllerne igen.
Herefter sætter du dine USB enheder i maskinen - EN af gangen og lad windows finde og installere den / dem
Avatar billede dytten Nybegynder
22. september 2007 - 11:12 #7
tak det hjalp. Smid et svar så får du point haverslev. Vidste du noget om konfigurering af ram eller klarer maskinen selv det?? tænker om der er noget opsætning i bios der skal være på plads eller??
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2007 - 11:21 #8
Fint at det virker.
Ang. ram, så skulle maskinen selv finde ud af det.
Der kan dog være lidt problemer og man skal lige en tur i BIOS og checke at den står på "auto" detect af ram eller lige sætte den på manuel og genstarte og derefter tilbage i Auto
Normalt er det Menu "Advanced Chipset Features" i bios
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2007 - 11:24 #9
Check evt. ved at H-klik på denne computer og klik på Egenskaber.
På den side der kommer op, vil der stå xx antal MB/GB ram og det skulle så gerne passe med det du fysisk har i maskinen
Avatar billede dytten Nybegynder
22. september 2007 - 12:35 #10
den viser det korrekte antal ram i egenskaber. Så gar bare ud fra at alt er okay....Tak for hjælpen