Avatar billede sdavidge Nybegynder
21. september 2007 - 11:54 Der er 6 kommentarer

Stavekontrol i MS Word formular *.dot

Hi,

Jeg har et Word dot, hvor jeg har oprettet nogle tekstfelter.

Mit problem er at hvis man f.eks staver forkert i tekstfeltet, så viser Word det ikke.

Jeg har læst et andet spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/176128

Det hjælper bare ikke. :(

Det der gerne skulle ske, er.
Dokumentet bliver udfyldt, i de tekstfelter der er oprettet.
Hvor MS Word gerne skulle gå dokumentet igennem som var det et normalt dokument.

Dokumentet er låst, sådan så det kun er tekstfelterne der kan udfyldes.

Jeg har været rundt på google & techNet uden held.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
21. september 2007 - 13:30 #1
Du kan ikke lave stavekontrol i et beskyttet dokument.
Avatar billede sdavidge Nybegynder
21. september 2007 - 14:01 #2
Hi Word-Hajen,

Jeg har fundet det her.
http://word.mvps.org/FAQs/MacrosVBA/SpellcheckProtectDoc.htm

Jeg har os testet det, men uden held.

/SJD
Avatar billede word-hajen Nybegynder
21. september 2007 - 16:54 #3
Jeg ville gerne hjælpe, hvis jeg kunne - men du/jeg kan ikke få Word til at løbe tekstfelter igennem og stavekontrollere; desværre heller ikke med den makro, som du ellers har fundet hos en MVP'er. Den ser nu også ud, som om den er lavet omkring overgangen til 97 til 2000, så den er en lidt halvgammel svend.

Jeg har tjekket den makro, som du har fundet og der er et sted, hvor koden forsøger at sætte tekstfeltets egenskab for, om det er stavekontrolleret eller ej til False (ergo at området ikke er stavekontrolleret, hvilket skulle få den til at "stoppe op" og kontrollere ordet). Word vil bare ikke acceptere det og bliver ved med at sige, at feltet er kontrolleret.
Avatar billede sdavidge Nybegynder
22. september 2007 - 09:06 #4
HHHmmmm øv.
Det havde ellers været dejligt.
Har du været i kontakt med MS support el. dev. afd. Det kan være de har et trick eller to. :)

Hvis du ik har, så vil jeg da prøve at kontakte MSDN.com da jeg har gratis chat med dem igennem mit Job.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
22. september 2007 - 10:53 #5
Nej, det har jeg ikke. Men jeg hører gerne resultatet, hvis du tager kontakt til dem.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
02. oktober 2007 - 21:57 #6
Har du fundet ud af noget?