Avatar billede pc-invaliden Nybegynder
20. september 2007 - 16:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Email formular virker ikke

Hejsa alle! Jeg er ved at blive gul og grøn over hele kroppen af et problem jeg har haft længe nu. Det gælder en email formular jeg har på min hjemmeside: www.artofgraphics.dk - jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt i koden.

Problemet er helt præcist at når en bruger har lavet en besked og trykket send - skulle min "tak" side gerne komme op, som tak for deres besked. Men det er efterhånden årevis siden jeg sidst har set den side... Der kommer en fejl 404 istedet. Jeg vil så gerne have folk ind på min tak-side!

Jeg har talt med One.com som er udbyderen og de troede, de havde løsningen, men mener at det bare er mig der er et fjols - det er sikkert også rigtigt, så derfor tilspørger jeg jer: Hvad søren er der galt med min kode???

Jeg åbner min kontakt-formular-html-side i Dreamweaver MX2004 som den i sin tid blev opbygget i og jeg går over i koden og finder dette:

<td valign="top"><FORM method="post" action="http://www.artofgraphics.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
                                                  <input type="hidden" name="recipient" value="info@artofgraphics.dk">
                                                  <input type="hidden" name="subject" value="Til Art Of Graphics">
                                                  <input type="hidden" name="redirect" value="'http://www.artofgraphics.dk/htm/tak.htm'">

Stien i nederste linje er rigtig nok, men det fungerer ikke..! Er der andet der kan være problemet? Et eller andet åbenlyst dummernik problem eller et eller andet meget indviklet som jeg ikke har styr på..?

Jeg håber meget på svar. På forhånd TUSIND tak!

Karin
20. september 2007 - 16:56 #1
Det ser ud som om, der er problemer med script-filer i mappen cgi-bin. Tjek dokumentationen for FormMail-scriptet, hvilke filer, der skal placeres hvor.
Avatar billede pc-invaliden Nybegynder
20. september 2007 - 16:57 #2
Forresten skal det siges at selve email funktionen fungerer!! Jeg får godt nok beskeden fra afsenderen, men tak-siden kommer ikke op...
Avatar billede pc-invaliden Nybegynder
20. september 2007 - 17:02 #3
Hej Erik - det er russisk for mig... Hvor går jeg hen og gør hvad...?
20. september 2007 - 17:02 #4
Prøv at rette den sidste linie til:
<input type=hidden name="redirect" value="http://www.artofgraphics.dk/htm/tak.htm">
20. september 2007 - 17:05 #5
Det ser ud til at der er for mange anførselstegn i din linie.
Avatar billede pc-invaliden Nybegynder
20. september 2007 - 17:11 #6
HAHAHAAH!!!! Du er en knag min egen!! Skide godt - det virkede!! Tænkt at nogle dumme tegn kunne gøre den forskel - DET havde jeg aldrig gættet... TAK! Du får alle point hér hvis jeg ellers lige kan finde ud af det... Jeg har nu så et andet spørgsmål - der er det næste i rækken hér, før alt er helt perfekt, men jeg opretter det med det samme...
Avatar billede pc-invaliden Nybegynder
20. september 2007 - 17:12 #7
hvordan tildeler jeg dig point??
Avatar billede pc-invaliden Nybegynder
20. september 2007 - 17:43 #8
Hej Erik - har lige tjekket det pointsjov lidt ud - vil du skrive et "svar" - så skal du få dine point... :-)
20. september 2007 - 21:17 #9
Du får et svar!
Godt det lykkedes for dig.
Avatar billede pc-invaliden Nybegynder
21. september 2007 - 08:37 #10
Tak. Det var også meget rart skal jeg sige dig!