Avatar billede madsing Nybegynder
20. september 2007 - 14:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

URL uden den lange hale

Hej,

Jeg vil hører om det er muligt i både PHP og Aps.Net at lave en clean URL uden den lange:
http://mediamac.comon.dk/index.php/news/section/cid=11
Så når man surfer rundt bliver URL'en uden /index.php/news/section/cid=11

men bare
www.mediamac.comon.dk

Med venlig hilsen
Mads
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. september 2007 - 14:50 #1
Du kan godt fuske, ved at lave et system, baseret på sessions.
Så kan du f.eks. have links der ser sådan ud:

?side=news

Når din default.aspx så loades, gemmes værdien i en session, og domænet mediamac.comon.dk, som så kigger i sessionen og inkluderer den relevante side..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. september 2007 - 14:51 #2
Men hvorfor må folk ikke kunne linke direkte til dine sider - er det en øvelse i at skræmme folk væk?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. september 2007 - 15:08 #3
Frames er faktisk en mulighed.. ville ikke selv bruge frames, men det er en mulighed.. :-)
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
24. september 2007 - 09:06 #4
Du kan lave din første side så den består af een stor iframe og så sætte source på den til den side som du ønsker brugere skal se som det første når denne kommer ind på siden. På den måde er det altid adressen på den side med iframen som bliver vist øverst i adresselinien.
Avatar billede madsing Nybegynder
22. oktober 2010 - 23:48 #5
smid svar for point
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. oktober 2010 - 10:24 #6
Jeg springer over :-)
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
25. oktober 2010 - 10:45 #7
Svar