Avatar billede noname007 Nybegynder
19. september 2007 - 14:18 Der er 6 kommentarer

ATI driver fejl

Go'dag

Har lige udskiftet mit 6600GT med et ATI Radeon x1950 Pro
for stadig at holde lidt liv i min PC med AGP.

Kortet kører fint med de drivere som fulgte med,
men så snart jeg installere de nyeste fra ATI (AMD)'s hjemmeside
går det hele i møj.

For så snart jeg starter min comp, modtager jeg følgende fejl:

[bold]Could not load file or assembly 'MOM.Implementation, version=2.0.2783.40314, culture neutral, public key token=90ba9c70f846762e' or one of its dependencies.[/bold]

Og herefter virke Catalyst Controle Center ikke.

Har allerede søgt rundt på google, men uden held.

Nogle ideer til at løse det problem?..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. september 2007 - 14:27 #1
Har du prøvet at afinstallere alle drivers og starte forfra?
Avatar billede noname007 Nybegynder
19. september 2007 - 14:35 #2
Ja, har prøvet et par gange nu.

Uden held :(
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. september 2007 - 14:36 #3
Vælg evt. en lidt ældre driver fra ATI eller brug den der blev leveret med, hvis ikke du oplever problemer.
Avatar billede noname007 Nybegynder
19. september 2007 - 14:42 #4
Har jeg også overvejet, men fik bare af vide at de nye drivere skulle køre rigtig godt. Egentlig derfor jeg gerne vil have opdateret.

Da jeg søgte efter fejlen på google, fandt jeg faktisk en masse som har samme problem, men ingen har rigtig en løsning :(

Manger snakker dog om muligt problem med .net Framework
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. september 2007 - 14:48 #5
Ja, det hjælper dig jo ikke rigtig :(

Lad spørgsmålet stå og lad os se, om ikke der dukker et par guldkorn op.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. september 2007 - 22:08 #6
Havde problemer med mit nye Ati kort, et X1650XT fik det løst ved at bruge en driver fra Omega Drivers Net, fra en udvikler kaldet 3D Accellerator.
Går ud fra du har XP.
http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php