Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
19. september 2007 - 12:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tilføjelse af project til solution

Jeg vil gerne lave et Windowsprogram, hvor funtionaliteten ligger i et project under en solution og hvor Setup and Deployment ligger som et andet project under den samme solution.

Jeg gør som følger:

1/ New Project -> Visual Studio Solutions -> Blank Solution

Så langt, så godt: i Solution Explorer ligger en Solution med 0 projects.

Jeg ville jo så tro, at man skulle gøre sådan her:

2/ Højreklik Solution -> Add -> New Project -> Windows Application

men når jeg gør det, så forsvinder min Solution og i stedet vises ikonet for et project helt øverst?? Jeg ville jo have troet, at det nye project ville blive placeret UNDER Solution, således at jeg herefter kunne oprette et Setup and Deployment project under samme Solution.

Er det korrekt at bygge det op på den måde og hvis ja, hvorfor virker det ikke for mig?
Avatar billede kalp Novice
19. september 2007 - 13:02 #1
Jeg ville gøre således.

1. Opret en ny solution.
2. Tryk File->Add->Existing project... find dit projekt.
3. Tryk File->Add->New projekt og vælge Setup and Deployment.

så burde det fungerer.. så du skal egentlig først have et projekt klar du kan tilføje til din solution
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
19. september 2007 - 16:24 #2
Den skifter stadig solution ud med et project-ikon? Det her er VS2005 på min arbejdscomputer.

Jeg har også VS2005 på min hjemmecomputer og her prøvede jeg den samme - blot sagde jeg Add New Project og her virker det helt fint: project lægger sig pænt under solution! Kan det være noget opsætningsmæssigt?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
19. september 2007 - 16:32 #3
Jeg nærlæste lige forskelle i option på de to maskiner og fandt selv løsningen: under Tools -> Options ->Projects and Solutions -> General skal der sættes et flueben i Always show solution. Så virker det og man kan gå direkte til Add New Project.