Avatar billede youghurt Nybegynder
19. september 2007 - 10:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sql Express/asp.net 2.0/web.config filen - PROBLEMER?

Hey gutter.

Jeg er ved at få spat. Vores firmahjemmeside har jeg hentet ned på den lokale computer for at køre den gennem localhost. Så jeg har hentet ALT, inkl. eksporteret databasen så det er nøjagtig det samme.(Bortset fra at brugernavn og pass er noget andet lokalt end det er på serveren).

Jeg har så i vores Web.Config fil ændret brugernavn og pass samt  sat den til localhost som det nu skal gøres, men lortet bliver ved med at komme med fejl. og det virker til at det er pga. database-connectionen? :S

Min web.config er lidt anerledes sat op end jeg normalt kender til:

    <databaseSettings>
        <add key="db.datasource" value="localhost"/>
        <add key="db.user" value="brugernavn"/>
        <add key="db.password" value="password"/>
        <add key="db.database" value="databasenavn"/>
    </databaseSettings>

Kender ik så meget til add key funktionen.? :S
Så ved ik om det er noget med problemet at gøre?

Men fejlen jeg bliver ved med at få ser således ud:

Server Error in '/Company.dk' Application.
'Errors' node cannot be resolved for the specified root context.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: Spring.Objects.InvalidPropertyException: 'Errors' node cannot be resolved for the specified root context.

Source Error:

Line 6:      protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
Line 7:      {
Line 8:          if (Page.Basket.Products.Count > 0)
Line 9:          {
Line 10:             if (Page.Basket.ItemsCount > 1)

Source File: d:\Dokumenter\Company.dk\Company.dk\Control\BasketInfo.ascx.cs    Line: 8

Stack Trace:

[InvalidPropertyException: 'Errors' node cannot be resolved for the specified root context.]
  Spring.Expressions.PropertyOrFieldNode.InitializeNode(Object context) +1069
  Spring.Expressions.PropertyOrFieldNode.Get(Object context, IDictionary variables) +87
  Spring.Expressions.BaseNode.GetValue(Object context, IDictionary variables) +103
  Spring.Expressions.Expression.Get(Object context, IDictionary variables) +119
  Spring.Expressions.BaseNode.GetValue(Object context, IDictionary variables) +103
  Spring.Expressions.ExpressionEvaluator.GetValue(Object root, String expression) +46
  Spring.Data.Common.DbProvider.ExtractError(Exception e) +97
  Spring.Data.Support.ErrorCodeExceptionTranslator.ExtractErrorCode(Exception exception) +35
  Spring.Data.Support.ErrorCodeExceptionTranslator.Translate(String task, String sql, Exception exception) +110
  Spring.Data.NHibernate.HibernateAccessor.ConvertAdoAccessException(ADOException ex) +108
  Spring.Data.NHibernate.HibernateTemplate.Execute(IHibernateCallback action, Boolean exposeNativeSession) +359
  Spring.Data.NHibernate.HibernateTemplate.SaveOrUpdate(Object entity) +56
  Company.Data.SimpleObjectDao.SaveOrUpdate(Object entity) +19
  Company.Web.UI.Page.get_Basket() +214
  Control_BasketInfo.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in d:\Dokumenter\Company.dk\Company.dk\Control\BasketInfo.ascx.cs:8
  System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +15
  System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +34
  System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99
  Spring.Web.UI.UserControl.OnLoad(EventArgs e) +174
  System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +47
  System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +131
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +1061

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.832; ASP.NET Version:2.0.50727.832

Håber i ka hjælpe?
Mvh Youghurt.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2007 - 02:54 #1
Fejlen har efter min bedste overbevisning et .NET problem og ikke et SQLServer problem.

Fejlen er meget svær at finde, fordi så vidt jeg kan se så sker der det at:
  - der sker en fejl i Basket get'eren i Company.Web.UI.Page klassen i forbindelse
    med et kald af noget Spring.NET & NHibernate kode
  - der smides så en exception og under behandlingen af den exception sker der
    en ny exception
  - den nye exception ligner en fejlagtig konfiguration af Spring

Du skal nok lave fejl søgning som:

1)  løs det Spring config problem så du får den rigtige fejl besked
2)  løs det rigtige problem udfra fejl besked
Avatar billede youghurt Nybegynder
20. september 2007 - 10:11 #2
Hhhm...! Synes jeg er mærkeligt? for som sagt, så er ALT kopieret direkte ned fra serveren, hvor siden virker fint. så hvorfor sku den pludselig komme med den fejl lokalt?
Sådan som jeg læser fejlen, så opstår den netop fordi at der ingen connection er til databasen, hvilket resulterer i Spring fejl?
Men igen, alle forslag er godt modtaget! :)
Ka du så fortælle mig hvordan man evt kører en trace på Spring.Net & Nhibernate kode? - Som sagt har jeg aldrig brugt det før, så ved ik engang om det er måden frem?

Youghurt.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2007 - 04:11 #3
Ligger Spring.NET og NHibernate sammen med din web app (i bin dir) eller er de installeret i GAC ?

Hvis det sidste - har du så samme version som serveren ?
Avatar billede youghurt Nybegynder
21. september 2007 - 10:08 #4
De ligger fint sammen i bin mappen. Ligesom på serveren.
Avatar billede youghurt Nybegynder
18. oktober 2007 - 11:59 #5
Jeg har fundet en anden løsning...! Men vil gerne give dig nogle point for dine gode svar.. Men aner ik hvordan? :S
Avatar billede youghurt Nybegynder
18. oktober 2007 - 12:15 #6
Nu forstod jeg det.. Lig du lige et svar Arne, så giver jeg lidt point som tak for dit forsøg... :)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2007 - 15:30 #7
ok
Avatar billede youghurt Nybegynder
18. oktober 2007 - 16:49 #8
Og forresten, så var problemet at web.config ikke var opsat til sql express.. Total newbie fejl, men hva fanden. Alle ka løbe ind i sådan en.. :P