Avatar billede burnhill Nybegynder
19. september 2007 - 09:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Valg af trådløs teknologi

Kan nogen give mig et overblik over de trådløse teknologier?

Jeg er i gang med at udvikle et todelt produkt, der indeholder en sender og en receiver. Der kommer til at være max 50-100 meter imellem dem og begge skal have retningsbestemte antenner.
Det er bare en simpel tekst-besked, der skal sendes fra sender til receiver!

Jeg er meget i tvivl om, hvilken teknologi, jeg skal bruge.
Har overvejet aktive RFID, Bluetooth, Zigbee, Z-wave mm. Men har svært ved at bedømme fordele og ulemper i forhold til mit projekt.

På forhånd tusind tak for hjælpen!
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
19. september 2007 - 10:06 #1
Nu ved jeg ikke så meget om alle de forskellige teknologier, men ved ihvertfald at BlueTooth er NOGET mere udbredt end de andre, det er da ihvertfald et godt argument.
Avatar billede burnhill Nybegynder
19. september 2007 - 10:39 #2
Det at den er udbredt er ikke nødvendigvis positivt. Det giver derimod større risiko for at der er mange forstyrrende signaler...
Avatar billede thov Forsker
19. september 2007 - 12:05 #3
Bluetooth er ikke egnet til den slags, for frekvensen som anvendes, bremses af vandmolekyler.
Avatar billede amcdst Nybegynder
20. september 2007 - 20:07 #4
Endvidere har blåtand en begrænset rækkevidde. Du skriver at du vik retningsbestemme antenne. ???
Det er nyt for mig. Blåtand er som en møgspreder, sender i alle retninger og ikke altid det bedste signal. Lidt småting der er i vejen for signalet og der er problemer.
Avatar billede burnhill Nybegynder
18. august 2010 - 16:04 #5
lukker