Avatar billede fun22 Nybegynder
16. september 2007 - 20:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gemmer ikke når man opdatere..

Hej

Jeg har en side hvor jeg opretter og redigere sider, men den vil ikke gemme opdateringerne:

Dim Connstr As String = ConfigurationManager.ConnectionStrings("ConnectionString").ConnectionString
        Dim Connection As New SqlConnection(Connstr)
        Dim strSQL As String

        If Request.QueryString("Mode") = "Edit" Then
            strSQL = "UPDATE Pages SET PageTitle = @PageTitle, Body = @Body WHERE id = @ID"
        Else
            strSQL = "INSERT INTO Pages (PageTitle, Body, Active, Frontpage) VALUES (@PageTitle, @Body, '0', '0')"
        End If

        Dim command As New SqlCommand(strSQL, Connection)

        If Request.QueryString("Mode") = "Edit" Then
            Dim paramID As SqlParameter
            paramID = New SqlParameter("@ID", SqlDbType.Int, 32)
            paramID.Value = Request.QueryString("ID")
            command.Parameters.Add(paramID)
        End If

        Dim paramPageTitle As SqlParameter
        paramPageTitle = New SqlParameter("@PageTitle", SqlDbType.VarChar, 50)
        paramPageTitle.Value = Server.HtmlEncode(PageTitle.Text)
        command.Parameters.Add(paramPageTitle)

        Dim paramBody As SqlParameter
        paramBody = New SqlParameter("@Body", SqlDbType.VarChar)
        paramBody.Value = Server.HtmlEncode(FCKeditor.Value.ToString)
        command.Parameters.Add(paramBody)

        Connection.Open()
        command.ExecuteNonQuery()

        Response.Redirect("PageList.aspx")

Den skriver bare den gamle værdi... Jeg har kørt det igennem linie for linie i debuggeren og set at det bare er de gamle værdier der bliver fyldt i parameterene..

Hvad kan der være galt?
Avatar billede nielle Nybegynder
16. september 2007 - 20:12 #1
Mon ikke:

paramID.Value = Request.QueryString("ID")

skal være:

paramID.Value = Request.Form("ID")

?
Avatar billede fun22 Nybegynder
16. september 2007 - 20:14 #2
nej vel ikke når det er i en QueryString mit id er..
Avatar billede nielle Nybegynder
16. september 2007 - 20:22 #3
Er det ikke en form du submitter?
Avatar billede fun22 Nybegynder
16. september 2007 - 20:27 #4
jo.. men min id kommer fra en QueryString..

Jeg linker jo til min side sådan her: Page.aspx?Mode=Edit&ID=2
Avatar billede nielle Nybegynder
16. september 2007 - 20:28 #5
Hvordan ser koden for din form ud?
Avatar billede fun22 Nybegynder
16. september 2007 - 20:34 #6
Har fundet ud af det..

Det var fordi jeg jo bruger min Page_Load til at fylde felterne fra databasen ind i min form.. Så når jeg trykker på knappen laver den jo en postback, og så henter den jo igen fra databasen inden den på gemmer det..

Løste det med at sætte en if isPostBack = false then

rundt om min load funktion..
Avatar billede saudoo Nybegynder
16. september 2007 - 22:17 #7
Hehe.. det er en fejl der kan drille en meget, hvis man ikke lige er opmærksom på den.. :P