Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
12. september 2007 - 19:03 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

windows på mac computer

Hvordan får jeg lagt windows ind på min Ibook G4?
Jeg ved ikke helt hvordan jeg booter fra cd'en og om det foregår på same måde som på en normal pc. hvis nogen kan guide mig, vil det være fedt.
Avatar billede straszek Praktikant
12. september 2007 - 19:07 #1
Hvis du har en ibook g4, kan du ikke installere windows direkte, du skal have en af de nyeste ibook (nu macBook) men intel cpu for at du kan installere win.

På en gammel g4 ibook er din eneste mulighed at bruge et emuleringsprogram  - virtual pc - som gøre at du kan installere win over i din ibooks os
Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
12. september 2007 - 19:08 #2
så tror jeg at jeg  holder mig fra at inst. windows, på den, det lyder lidt for indviklet til mig
Avatar billede egonspock Seniormester
12. september 2007 - 19:38 #3
he, det er skam ikke sværere at installere windows på en intel-maskine.
Den største forskel er at hastigheden vil være meget langsommere end på en intel-maskine. For begge betyder det også at der skal være meget RAM i maskinen, min. 1 GB for at det overhovedet kan bruges fornuftigt. Virtual PC blev opkøbt at Microsoft for et stykke tid siden og kan derfor findes her:
http://www.microsoft.com/mac/products/virtualpc/highlights.aspx

Princippet er at man installerer programmet (VPC) og når man kører det, kan man indefra programmet installere windows. Så kan man f. eks. skrive sine hjemmesider på sin Mac og teste dem i Internet Exploder på i Windows uden at skulle skifte computer.
Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
13. september 2007 - 08:39 #4
problemet ligger i at jeg er startet på studie, og her skal jeg skrive opgaver, men apple works og word kan jo ikke kører sammen, så jeg ville jo gerne have word på min mac, så jeg ikke havde alle de problemer med at jeg ikke kan skrive ud i skolen og på andre systemer som har windows. er der en løsning på dette?
Avatar billede straszek Praktikant
13. september 2007 - 11:19 #5
Ja, du kan sagtes få word til mac, i en ren mac udgave. Det virke upåklageligt, og dokument udveksling mellem pc og mac foregår smertefrit

Søren
Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
13. september 2007 - 11:25 #6
ved du hvor man kan få det, og hvad det hedder?
Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
13. september 2007 - 11:33 #7
det ville jo være fedt at kunne beholde mac, da jeg egentlig syntes det er et fedt styresystem, men jeg vil jo bare gerne kunne åbne mine dokumenter på en normal pc, og udskrive dem der igennem. så er meget int. i at hører hvad det hedder.
Avatar billede straszek Praktikant
13. september 2007 - 12:44 #8
Det hedder såmænd microsoft word, og kan købes i humac.dk, eller hos apple.dk/store

http://www.microsoft.com/mac/products/office2004/office2004.aspx?pid=office2004
Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
13. september 2007 - 22:13 #9
tak for svarene.. er det okay at I deler pointne?
Avatar billede egonspock Seniormester
13. september 2007 - 22:33 #10
Helt fint med mig, men du bør også lige vide at både TextEdit, som allerede ligger på din computer, og f. eks. NeoOffice, der også er gratis, og som fås fra http://www.neooffice.org/neojava/en/index.php også kan både læse og skrive Word-filer.