Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2007 - 22:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

19" TFT med fuld pixelgaranti.

Søger 19" TFT med fuld pixelgaranti.
Ms må ikke være over 12 da den skal kunne spilles på.

Hvad findes der?

(Kender allerede til den professionelle serie fra Philips, men søger alternativer)
Avatar billede darrich Novice
12. september 2007 - 10:54 #1
Kvalitetsmæssigt vil jeg anbefale Samsung. De har generelt også gode kontrast, lysstyrke og responstid. Markedsmæssigt står de også stærk udbreddelsesmæssigt grundet god kvalitet/meget få problemer og god support.

Samsun 19" ligger omkring disse specs:
Skærmopløsning: 1280x1024
Kontrast: 700:1 eller 1000:1
lysstyrke/Klarhed: 300
responstid: 5ms

Samsung 19"
http://www.samsung.com/dk/products/monitors/tft19/index.asp

Alternativt
http://www.edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=40 er et godt sted at kigge på forskellige modeller.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. september 2007 - 13:52 #2
Du linker bare til 19" fra Samsung?
Hvilken har fuld pixelgaranti?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. september 2007 - 13:53 #3
Afviser da svaret er lidt for tyndt til at kunne bruges :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. september 2007 - 20:51 #4
Her er mit bud:

- Find svaret på http://www.google.com

Joke.. :-)

Link til et skema i PDF format (63 KB), hvis du kan fortolke det:

http://www.samsung.com/fi/support/guarantee/pdf/tft_pixelspec.pdf

Mens den store fil er ved at blive downloadet, kan du læse en pressemeddelese (fra 2005-02-01), om deres "Zero Bright Pixel" garanti:

http://www.samsung.com/dk/presscenter/samsunglocalpress/samsunglocalpress_20050201_0000097086.asp
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. september 2007 - 21:04 #5
Har mulighed for at købe en Philips skærm med fuld pixelgaranti - døde OG lysende pixels, så den garanti er ikke god nok ;)

Men er der andre producenter der tilbyder samme garanti?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. september 2007 - 21:15 #6
Jeg ved at LG også har en pixelgaranti.. men, så vidt jeg kan se, er det også "Zero Bright Pixel".. ligesom Samsung.

Jeg tror squt det bli'r bejer end Philips.. :-)

Tilgengæld er Philips skærme tit omkring 10%-25% dyre end andre skærme..

Jeg kan huske at Electric City havde en forsikring, der dækkede døde pixels.. men kan desværre ikke huske hvilke døde pixels (om det er alle eller kun lyse)..
Electric City blev opkøbt af Elgiganten d. 01.03.2007, så du skal nok ikke regne med at kunne købe forsikringen mere..

Det var egentligt et alternativ:

Køb en normal/billig skærm, og køb en forsikring, hvis det kan blive billigere end Philips..

Men vil anbefale Philips, og ville selv købe en Philips, hvis jeg skulle bruge en..
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. september 2007 - 23:29 #7
Nu har jeg adgang til priser edbpriser.dk ikke kan hamle op med, så prisen på Philips skærme afskrækker mig ikke ;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. september 2007 - 00:25 #8
Jamen, har du så ikke fundet dit valg..? :-)
God skærm, god pris, god pixelgaranti..  må være lig med godt valg.. :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2007 - 20:10 #9
Det har jeg da vist - svar?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. september 2007 - 10:10 #10
Nah.. snup du bare pointsne selv..
Du kan bruge dem på skærmen.. så skal du ikke af med så mange penge.. :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2007 - 20:42 #11
GG
Avatar billede erlandsen Seniormester
25. september 2007 - 12:34 #12
prøv samsung
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. september 2007 - 16:14 #13
Hvilken model?