Avatar billede techno_dk Nybegynder
07. juni 2001 - 19:25 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Formatering af Maxtor HD

Jeg har lige købt en 40GB Maxtor DiamondMax harddisk. Jeg har sat den i og Bios\'en har også fundet den som secundere disk. MEN så kommer problemet, jeg skal jo formatere den til FAT32. Så prøv jeg at bruge den medfølgende Harddisk manager MaxBlast. Så da den siger den formatere, begynder computeren at hyle helt vildt, og der flyver en masse sjove tegn ned over skærmen.

Hvordan i %\"¤\"\"@@ skal jeg formatere den harddisk til 1 40 GB FAT32 partition, når jeg køre WinME og 2000. Kan man ikke gøre det inde i Windows?
Avatar billede drnielsen Nybegynder
07. juni 2001 - 19:30 #1
Prøv at få fat i programmet Partition Magic, den er god til at formatere harddiske af den størrelse. Hvad med den alm. f-disk, duer den ikke?
Avatar billede techno_dk Nybegynder
07. juni 2001 - 19:32 #2
Kan jeg ikke kun køre fdisk i dos?
Og hvor kan jeg downloade Partition Magic?
Avatar billede sukos Juniormester
07. juni 2001 - 19:42 #3
Du kan vel boote op på en af dine cd\'er? Og derfra formatere.
Avatar billede drnielsen Nybegynder
07. juni 2001 - 19:48 #4
Avatar billede drnielsen Nybegynder
07. juni 2001 - 19:50 #5
Har du ikke en opstartsdiskette fra WinME, og så kører f-disk.
Avatar billede avlund Nybegynder
07. juni 2001 - 19:51 #6
Hvad er din email-adresse techno_dk...
Avatar billede techno_dk Nybegynder
07. juni 2001 - 19:56 #7
-->avlund: min e-mail er emil@nfs-net.dk
-->drnielsen: der er kun en demo :(, og nej jeg har ingen opstart disk, den booter fra cd\'en
Avatar billede techno_dk Nybegynder
07. juni 2001 - 19:57 #8
og den dos man får når man boot\'er fra cd\'en kan man ikke bruge til noget :(
Avatar billede sukos Juniormester
07. juni 2001 - 20:08 #9
Får du ingen opstarts valg, når du booter på cd\'en?
Avatar billede rickypriv Nybegynder
07. juni 2001 - 20:19 #10
Nej det gør man ikke. Det gør man kun med en boot disk. Men jeg vil helt klart anbefale at bruge Partition Magic. Det kan man køre inde fra Windows. Og der kan man også formattere mellem FAT, FAT32 og NTFS etc.
Avatar billede sukos Juniormester
07. juni 2001 - 20:41 #11
Kender ikke ME, men det får man da i 98\'eren?

Og kan jeg da sende en win98 boot-disk, som du formodentlig kan boote på med cd-rom support.
Avatar billede msmows Nybegynder
08. juni 2001 - 00:48 #12
Fdisk kan sagtens køres i Windows, bare det ikke er den bootbare partition der skal røres.
Avatar billede techno_dk Nybegynder
08. juni 2001 - 00:53 #13
Je takker for alle jeres svar men avlund var så venlig at hjælpe mig over ICQ, så han får pointene          ...håber i andre kan leve med det :)
Avatar billede rickypriv Nybegynder
08. juni 2001 - 09:54 #14
Helt okay..
Avatar billede msmows Nybegynder
08. juni 2001 - 11:56 #15
:o)
Avatar billede techno_dk Nybegynder
08. juni 2001 - 12:49 #16
Det godt :)