Avatar billede mrniceguy Nybegynder
11. september 2007 - 12:52 Der er 11 kommentarer

Unattented Windows XP installation via USB pen

Hej,

Jeg har har lavet en fin Unattented Windows XP installations DVD.
Men den skulle helst over på en usbpen.

Jeg har kigget mange steder f.eks. BartPE, men jeg kan ikke rigtig finde en holdbar løsning som virker. BartPE kan ikke bruge Windows's standard struktur.

Er der nogen som der kan give mig et svar på et program som kan bruge den allerede konstrueret DVD eller en guide som bare virker, hvor man kan få Windows XP incl. drivere og programmer med til forskellige PCer?
Avatar billede Jensen DK Novice
11. september 2007 - 13:59 #1
Som jeg har forstået dit spørgsmål, skal du ikke regne med at det kan lade sig gøre.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. september 2007 - 14:11 #2
Har du sikret dig, i bios, at USB kan sættes til 1.ste boot? Kan den ikke det,
kan det hele jo være lige meget.
Avatar billede mrniceguy Nybegynder
11. september 2007 - 14:40 #3
Det kan den også godt og jeg kan også lave en win98se boot via usbpen.
Men jeg kan ikke få den til at installere windows via dette...
Avatar billede venturer Nybegynder
11. september 2007 - 14:45 #4
Måske kan dén her guide hjælpe dig:
http://www.ngine.de/index.jsp?pageid=4176

Jeg har dog ikke selv prøvet dette.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. september 2007 - 16:14 #5
Har jeg misforstået spørgsmålet? Jeg troede du ville kunne installere windows fra
en USBpen. Hvis du derimod vil lave en egenlig installation på en USBpen, så du
kan køre windows derfra, på forskellige PCér, så går det ikke. For det første, skal
computeren have samme chipset for at køre windows, for det andet vil windows ikke
køre med andet hardware, uden den bliver valideret hos Microsoft, hvad du jo ikke
kan gøre på mere end een PC.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. september 2007 - 18:19 #6
dette skulle virke, men har dog ikke prøvet det endnu:
http://www.vandomburg.net/articles/2006/03/15/installing-windows-xp-from-usb

:)
Avatar billede mrniceguy Nybegynder
14. september 2007 - 23:07 #7
okay kigger lige på det på tirsdag, så skal jeg nok lige skrive hvad jeg finder ud af :)
Avatar billede mrniceguy Nybegynder
14. september 2007 - 23:08 #8
glemte lige at sige, at jeg skal installere windows xp fra en usb-pen ikke på en usb-pen...
Avatar billede venturer Nybegynder
26. september 2007 - 08:23 #9
Kunne du bruge noget fra den side jeg smed en link til ?
Avatar billede Jensen DK Novice
26. september 2007 - 08:31 #10
Hvis det er linket 11-09-07 kl 14:45:48 så fører det til siden kan ikke vises.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2007 - 23:26 #11
Lad være med at lægge spørgsmål på Eksperten, når du ikke gider følge op:(