Avatar billede markou Nybegynder
08. september 2007 - 14:29 Der er 4 kommentarer

Mail fra asp script via Exchange 2007 smtp host

Hej,

Jeg har et problem med at sende mail fra ASPEmail fra et website der ligger på serveren.

Der er ikke noget problem med at sende mails fra asp scriptet til brugere oprettet på exchange serveren, men så snart jeg vil sende mails til "eksterne" e-mailadresser får jeg følgende fejlmeddelelse fra scriptet:

Error occurred: 550 5.7.1 Unable to relay

Det er jo højst sandsynligt blot et flueben et sted i exchange 2007 indstillingerne - men spg. er bare hvor....
Avatar billede markou Nybegynder
08. september 2007 - 14:33 #1
Lige en ekstra information, som måske er af betydning.

Exchange 2007 serveren er installeret på en Windows 2003 server 64 bit med ip 192.168.0.2 (intern ip selfølgelig), og denne server fungerer som domain controller.

Web-serveren er en IIS 6.0 på Windoes 2003 server 32 bit med ip 192.168.0.3 og denne server er tilsluttet domænet på 192.168.0.2.

I ASP scriptet er angivet "192.168.0.2" som host - og det virker som sagt internt til exchange brugere men ikke eksternt.
Avatar billede ylwen Nybegynder
18. september 2007 - 22:39 #2
du skal tillade at web serveren 192.168.0.3 kan relaye gennem din mailserver. Jeg har endnu ikke haft lejlighed til at arbejde med Exchange 2007, men i 2003 er det i Systemmanageren du skal kigge.

Servers -> DitServernavn -> Protocols -> SMTP
Højreklik på "Default SMTP virtual server" eller hvad din virtuelle server nu hedder.
Vælg fanebladet "Access" og tryk på "Relay" Her skal der være markeret i "Only the list below" og tilføj så ip adressen på din web server.

Det burde klare opgaven.
Avatar billede ylwen Nybegynder
18. september 2007 - 22:40 #3
Hov sæt også lige flueben i "Allow all computers..."
Avatar billede markou Nybegynder
20. september 2007 - 13:15 #4
Hey ylwen,

Tak for dit svar... desværre er Exchange 2007 menuen ikke bygget op på samme måde. Så vidt jeg kan se er det noget med hub transport i 2007, men jeg er langt fra sikker...