Avatar billede karsten_larsen Praktikant
06. september 2007 - 11:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fange indhold af hele panel

Hvordan fanges indholdet af hele Panel?

Havde regnet med at dette kunne gøre det?

Response.Write(FindControl("Panel1").ToString())

??:-) karsten_larsen
Avatar billede nielle Nybegynder
06. september 2007 - 12:42 #1
Et panel kan jo indeholde alt muligt som ikke uden videre har en tekst-reprisentation - f.eks. grafik. Så hvad er det præcist du ønsker at kunne gøre?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
06. september 2007 - 12:56 #2
Det hele skyldtes at jeg gerne vil spare et database kald.

Opbygning
' henter data fra DB
' indsættes i Panel1

Ved tryk på Button skal teksten som før er indsat Panel1 indsættes i en ny dabase.

Så i stedet for at kalde DB igen, håbede jeg at jeg kunne fange indholdet af Panel1.

:-) karsten_larsen
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
06. september 2007 - 12:57 #3
note: data fra DB er ren tekst som indsættes i Panel1, og der er ikke andre controls i panel1
Avatar billede kalp Novice
06. september 2007 - 13:19 #4
hvis det er ren tekst skal du placere teksten i f.eks en Literal og lægge den på din panel..

Din Literal giver du et ID så du kan fange den fra codebehind.. og så kalder du jo bare "Text" property på den... ellers hedder den "value"
Avatar billede nielle Nybegynder
06. september 2007 - 13:42 #5
De ting du placere i et panel bliver ikke (automatisk) postet tilbage når du går til en ny side.
Avatar billede kalp Novice
06. september 2007 - 13:55 #6
han skal heller ikke til en ny side?
Avatar billede nielle Nybegynder
06. september 2007 - 13:56 #7
Det tror jeg da: "Ved tryk på Button skal teksten som før er indsat Panel1 indsættes i en ny dabase."
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
06. september 2007 - 15:33 #8
løsning med Literal er perfekt i denne sammenhæng, så fik jeg sparet det kald til DB.

tak for hjælpen

kalp -> vil du lave et svar

:-) karsten_larsen
Avatar billede kalp Novice
06. september 2007 - 16:11 #9
Det får du her:)