Avatar billede saudoo Nybegynder
05. september 2007 - 21:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

glemmer at validere

Hej eksperten..

Jeg står med en side der gør brug af Ajax.Net, hvor der bliver valideret på nogle textboxe. Der bliver valideret om hvorvidt der er indhold i dem.

Det virkede for et par dage siden, men så pludselig virker det ikke mere. Jeg er lidt bange for at jeg kom til at ødelægge noget da jeg prøvede Visual Studio 2008 beta2.

Er der nogle der ved om der skal importeres en bestemt assembly i web.config eller som kender til problemet?

Jeg er ikke helt sikker på om hvilken del af min kode I skulle bruge. Det er en standard web.config for et Ajax.Net website, med et namespace tilføjet, og en standard clickhandler der skulle udløse validationen, som heller ikke er ændret, ud over at den ved hvilken textbox den skal undersøge.

Håber I kan hjælpe mig.

Fejlen er forresten både lokalt og hos min webhost.
Avatar billede neoman Novice
05. september 2007 - 21:15 #1
Har du set den bemærkning som står under IMPORTANT på f.eks. denne side http://msdn2.microsoft.com/en-gb/vstudio/aa700831.aspx
Avatar billede neoman Novice
05. september 2007 - 21:16 #2
Desuden - hvilke validatorer bruger du ? Dem som kom med  VS2005, eller de efterfølgende som blev tilpasset ajax ?
Avatar billede neoman Novice
05. september 2007 - 21:19 #3
Avatar billede saudoo Nybegynder
05. september 2007 - 21:21 #4
Jep det har jeg gjort.. Før det blev kørt, lavede compileringen "!!instant error!!".. :)

Jeg bruger RangeValidator og RequiredFieldValidator. Ydermere kunne jeg også tænke mig at bruge ValidatorCalloutExtender som er en del af AjaxToolkit.. Men det funker ikke rigtigt i Firefox, når jeg smider den op på serveren. Tror måske det er noget med min web.config.
Avatar billede saudoo Nybegynder
05. september 2007 - 21:22 #5
Uh.. tak.. prøver dem lidt.. øjeblik..
Avatar billede saudoo Nybegynder
05. september 2007 - 21:22 #6
dem=det
Avatar billede saudoo Nybegynder
05. september 2007 - 21:27 #7
Sweet.. Så virker det.. Det var sq dejligt.

Men jeg syntes nu det er lidt underligt det virkede før, og så pludseligt ikke mere.. :S  Nå.. Men mange tak. Og så husk lige at ligge et svar. :)
Avatar billede neoman Novice
05. september 2007 - 21:29 #8
Bill Gates's veje er uransagelige :-)
Avatar billede saudoo Nybegynder
05. september 2007 - 21:45 #9
I den grad.. :P