Avatar billede sirlig Nybegynder
04. september 2007 - 16:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mediegrafikerudd., er den noget værre hø at gennemføre?

Hej!

Jeg er meget interesseret i at påbegynde uddannelsen som mediegrafiker, men jeg har læst mig frem til at det er noget nær umuligt at finde praktikplads. Kan det passe?

Det ville jo være helt Henning at begynde uddannelsen, for så at finde ud af, at jeg ikke kan komme videre end som så.

Der må side et par fandens kloge hoveder herinde, der har helt styr på det område :-)

Så drenge, mænd, piger og kvinder: ville det være tåbeligt med den uddannelse?

/D
Avatar billede cpufan Juniormester
04. september 2007 - 17:17 #1
jeg ville prøve at høre et par skoler, om hvor mange de har fået i praktik, og sidenhen i arbejde INDENFOR faget.

jeg har også hørt det med manglende job, men det kan jo være vendt når du er færdig...
Avatar billede torotune Nybegynder
05. september 2007 - 17:08 #2
Det er vist rimeligt svært og kræver meget opsøgende arbejde at finde en læreplads, og er man heldig at få en, skal man være klar til også at flytte for den. Jeg kender en som var så heldig at få en i Skive og har så valget mellem enten at pendle eller flytte dertil fra Esbjerg.
Avatar billede torotune Nybegynder
05. september 2007 - 17:09 #3
Prøv bare at søge på "mediegrafiker" herinde og se hvor mange oprettede spørgsmål der findes med folk der søger.
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. september 2007 - 09:35 #4
^
Ja, det har jeg nemlig gjort, før jeg overhovedet stillede spørgsmålet. Men det er noget værre tis. Øv..

Tak :-)

Men jeg synes det lyder som en god idé lige at ringe et par skoler op og høre statistikken.

Hvis du vil ha' pointene cpufan, så må du lige lave et svar :-)
Avatar billede cpufan Juniormester
06. september 2007 - 11:19 #5
jubii point :D

så bliver jeg også mæt i dag
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. september 2007 - 11:53 #6
Hehe, det godt.

Nu har jeg tilmeldt mig uddannelsen ;-)
Avatar billede cpufan Juniormester
06. september 2007 - 15:42 #7
øhm, skolerne tjener jo penge på at du melder dig til deres uddannelse, så de er jo ikke helt uvildige, - fik du spurgt om praktik- og jobmulighed?

skolepraktik er jo ikke det samme som at komme ud i det rigtige erhverv.
Avatar billede sirlig Nybegynder
06. september 2007 - 21:21 #8
Ja, jeg fik spurgt. Og han svarede ærligt, at det kunne godt være svært, men dem der virkelig ville (og dem der var ældre end dem der kom direkte fra 9. klasse), fik som regel praktik. Dog sagde han også, at det i sidste ende kommer an på hvilken person man er, hvad man ligger i arbejdet, og hvilken tilgang man har til tingene. Men sådan er det vel med alt her i livet.

Og skolen jeg har tilmeldt mig, er jo bare et grundforløb og så skal man i praktik (v. reklamebureau etc.)

Men tak igen ;-)