Avatar billede beef12 Nybegynder
03. september 2007 - 18:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med App_Code filer

Jeg har et asp.net 2.0 projekt som virker fint lokalt. Men når jeg kopierer hele projektet over på min server (IIS 6.0) og derefter prøver at tilgå webstedet får jeg følgende fejl:

Compiler Error Message: CS0103: The name 'Connect' does not exist in the current context

Min "Connect"-klasse som omtales i fejlbeskeden ovenover ligger i App_Code mappen.

Hvad kunne problemet være? Hvorfor kigger den ikke i App_Code som den nu skal :-S
Avatar billede arne_v Ekspert
03. september 2007 - 18:25 #1
Er der 2.0 på dit websted ?
Avatar billede beef12 Nybegynder
03. september 2007 - 18:34 #2
ja :-)

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.832; ASP.NET Version:2.0.50727.832
Avatar billede arne_v Ekspert
03. september 2007 - 19:51 #3
Og app_code ligger på det rigtige niveau ?
Avatar billede beef12 Nybegynder
03. september 2007 - 20:16 #4
ja det ville jeg mene. Jeg kopierede hele mappen. Så mappen ligger i roden af webstedet.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. september 2007 - 10:55 #5
Har du en aspx fil kaldet connect ?
Avatar billede beef12 Nybegynder
04. september 2007 - 12:37 #6
Nej - jeg har en .cs fil som hedder Connect og rummer en klasse ved navn Connect. Og når jeg kører det lokalt, spiller det 100%. Kopierer jeg projektet over på serveren holder det op med at virke.

Dermed fejler min Default.aspx fordi den i codebehind kalder Connect.ExecuteQuery() - det er på denne syntaks den fejler.
Avatar billede beef12 Nybegynder
04. september 2007 - 12:38 #7
husk på at fejlen var: "Compiler Error Message: CS0103: The name 'Connect' does not exist in the current context".

Er der noget fnidder med namespace?
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. september 2007 - 13:25 #8
Jeg lukker. Ingen løsning fundet.